9999Slide1

Τελικά και ο…άγιος φοβέρα θέλει! Μπρος στον κίνδυνο να μείνει περισσότερο χρόνο ανολοκλήρωτος ο δρόμος της Μεσαράς, να…καταστραφεί το 80% του έργου που έχει γίνει και στο τέλος να μας ζητήσει και τα κονδύλια πίσω η Ευρωπαϊκή Ένωση το υπουργείο χρησιμοποίησε όλα τα μέσα για να…πειστεί ο εργολάβος να αποσύρει τη νέα ένστασή του! Όπερ και εγένετο- και σύμφωνα με πληροφορίες της Π ίσως μέσα στην εβδομάδα να κληθεί η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ που θα φτιάξει τελικά το δρόμο να υπογράψει τη σύμβαση!

Ενώ ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης από το Φεβρουάριο είναι ανακοινώσει τη λύση λέγοντας ότι το έργο θα δοθεί στο δεύτερο ανάδοχο είχαμε αποκαλύψει στις αρχές Ιουνίου ότι είχαμε νέα εμπλοκή! αφού η εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης” που δημιούργησε τόσα προβλήματα με την περιβόητη πλαστή φορολογική ενημερότητα, κατέθεσε προσφυγή κατά της νέας απόφασης! Αυτό πρακτικά σήμαινε νέες καθυστερήσεις με κίνδυνο να χαθεί όλο το 2016 και…ποιος ξέρει πόσος χρόνος από το 2017…

Η εν λόγω εταιρεία όχι μόνο κατέθεσε αίτηση ανάκλησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο όπου πήγε το έργο για τη συμβασιοποίηση με το νέο ανάδοχο, αλλά κατέθεσε και προσφυγή για την απόφαση του υπουργού να δώσει το έργο στο δεύτερο μειοδότη!

Τώρα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην εταιρεία εστάλη…πολλαπλό μήνυμα. Και για τους χειρισμούς που κάνει (σε σχέση με το μέλλον) αλλά και για το ποιος θα κληθεί να πληρώσει το κόστος ενός έργου που κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα εξαιτίας χειρισμών της. Και φαίνεται πως τα “επιχειρήματα” έπιασαν τόπο καθώς απεσύρθησαν οι προσφυγές και με την ολοκλήρωση του ελέγχου από το ελεγκτικό Συνέδριο το έργο είναι έτοιμο να συμβασιοποιηθεί.

“Ίσως και μέσα στην εβδομάδα εάν προλάβουμε να καλέσουμε τις εταιρείες να υπογράψουμε τη σύμβαση για να ξεκινήσουμε” λένε από το υπουργείο.

Ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης ήταν εκείνος που αρχές του 2016 ανακοίνωσε και μέσα στη Βουλή ότι “το έργο της Μεσαράς θα προχωρήσει” αν και δεν μπορεί να μπει πλέον στο ΕΣΠΑ, επισημαίνοντας ότι τα σχετικά κονδύλια θα δοθούν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Και πως μετά από σχετική εισήγηση του νομικού συμβουλίου του Κράτους το έργο πάει στο δεύτερο μειοδότη με στόχο “τον Φεβρουάριο να έχουμε τη σύμβαση και να ξεκινήσει το έργο ώστε να ολοκληρωθεί ο δρόμος”!

Θυμίζουμε ότι το έργο σταμάτησε ουσιαστικά πριν δύο χρόνια ενώ αναμενόταν η εργολαβία των 47 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα- Απομαρμάς και κυρίως ό,τι άφησε πίσω της η προηγούμενη εργολαβία με τις κατολισθήσεις , μια γέφυρα και τα άλλα προβλήματα.

Η εργολαβία  αυτή  προβλέπει:

– Tην κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων.

– Τον κόμβο Πανασσού- Γέργερης.

– Tην ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος).

– Tην αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση.

– Tην κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει.

Το δεύτερο κομμάτι προς τη Μεσαρά, Απομαρμάς – Αγιοι Δέκα, σύνολο 8 χιλιομέτρων, είναι έτοιμο. Ο διαγωνισμός Το έργο βγήκε στον αέρα το Δεκέμβριο του 2014 και  “χτυπήθηκε” από 13 μεγάλες εταιρείες και  η κατασκευαστική εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, που τουλάχιστον στην Κρήτη πρώτη φορά ζητούσε κι έπαιρνε μεγάλο έργο έδωσε έκπτωση 35,82% και ακολούθησε με μικρή διαφορά η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45% (η ίδια που κάνει το έργο του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος και η οποία τελικά παίρνει το έργο σύμφωνα με την υπουργική απόφαση).

Τρίτη μειοψηφούσα είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς. Όλοι περίμεναν να κληθεί ο εργολάβος να υπογράψει με την υπηρεσία τη σύμβαση. Ταυτόχρονα όμως είχε προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το Πάνορμο- Εξάντης το οποίο πήρε η εταιρεία του κ. Πετρή, ξαφνικά βρέθηκε σε απόλυτη εμπλοκή με τον Ρουτση και ξέσπασε πόλεμος μεταξύ τους.

Οι δύο ανάδοχοι αλληλοκαταγγέλθηκαν για τα πιστοποιητικά τους (πτυχία, φορολογική ενημερότητα κ.ά). Ο Κλέαρχος Ρούτσης που έχει εμπλακεί σε διάφορα έργα κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και ποτέ στην Κρήτη, φέρεται ότι ανανέωσε το εργοληπτικό πτυχίο μίας εκ των τεχνικών εταιρειών που διατηρεί (Κλέαρχος Γ. Ρούτσης Α.Ε.) με πλαστή φορολογική ενημερότητα, με συνέπεια να τίθεται εν κινδύνω η ολοκλήρωση έργων που έχει αναλάβει.

Το υπουργείο Υποδομών ζήτησε την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο κατέληξε στις συγκεκριμένες εισηγήσεις και αναφέρουν ότι το δρόμο της Μεσαράς πρέπει να κληθεί να τον κατασκευάσει ο δεύτερος μειοδότης.

 

 

www.cretalive.gr

Loading