Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων στο Δημοπρατήριο του Α.Σ. Τυμπακίου, σήμερα 23 Ιανουαρίου
Μόνη λύση, η νομοθετική ρύθμιση για να μπει τέλος στις εντάσεις που προκύπτουν μεταξύ των κατοίκων στις πολυκατοικίες με αφορμή τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με όσα ανέφερε o εκπρόσωπος Τύπου της ΠΟΜΙΔΑ Μάνος Κρανίδης, στη διάρκεια της εκπομπής «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.
«Το κράτος το έχουμε για να ρυθμίζει τις σχέσεις όλων μας μεταξύ μας. Έτσι πρέπει λοιπόν να έρθει, όπως έκανε ας πούμε στο αέριο κάποια στιγμή, όπως έκανε σε άλλα θέματα, να έρθει να πει, στην περίπτωση αυτή θα ισχύει αυτό στην περίπτωση εκείνη θα ισχύει εκείνο» ανέφερε ο κ. Κρανίδας, σημειώνοντας πως όσο δεν υπάρχει νομοθετική ρύθμιση, αποφασίζει η συνέλευση της πολυκατοικίας.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα κανονισμό, αν δεν τεκμαίρεται από κάπου ότι πρέπει να υπάρχει μια διαδικασία, προϋποτίθεται ότι πρέπει να υπάρχει συναίνεση εκτός και αν μιλάμε για αποκλειστική χρήση.
«Εκεί που δεν υπάρχει συναίνεση και πάμε σε πρόχειρες λύσεις με μπαλαντέζες, που βγαίνουν καλώδια, είναι επικίνδυνα. Γι’ αυτό ξεκίνησα τεχνικά. Και τεχνικά πρέπει να προβλεφθεί από την νομοθετική παρέμβαση, δηλαδή πώς θα μπαίνει το καλώδιο, πού θα μπαίνει το καλώδιο, είναι και αυτά καλώδια, να έχουν μια ασφάλεια, όπως επίσης να υπάρχει έστω ένα υποτυπώδες σύστημα πυρασφάλειας» προσέθεσε ο ίδιος.
Πάντως, πέρα από το κομμάτι της συναίνεσης των κατοίκων μιας πολυκατοικίας, το βασικό είναι να ξεκαθαρίσουν τα σημεία της τεχνικής πλευράς του ζητήματος.
«Σε ποιο σημείο θα μπει αυτός ο φορτιστής. Δηλαδή θα μπει σε ένα χώρο αποκλειστικής χρήσης, σε έναν χώρο κοινόχρηστο; (..) Καταρχήν, να ξεκαθαρίσουμε στα νεόδμητα δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί αυτά γίνονται από την αρχή της κατασκευής τώρα, προβλέπονται στην οικοδομική άδεια. Είναι πολύ πιο απλό. Τα έχει προβλέψει ο κατασκευαστής τώρα αυτά που γίνονται τώρα. Επίσης δεν έχουμε θέμα στα αυτοτελή γιατί είμαστε μόνοι μας. Από κει και πέρα είναι βασικό λοιπόν σε τι σημείο μπαίνει, γιατί είναι πολύ κρίσιμο αν θες συναίνεση ή όχι και δεύτερον με ποια παροχή συνδέεσαι. Συνδέεσαι με την ιδιωτική παροχή σου, του διαμερίσματος δηλαδή ή με μια άλλη παροχή του κοινόχρηστου ρεύματος;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Πραγματικά είναι ένα ζήτημα το οποίο ανακύπτει μέσα από τα νέα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης που αναπτύσσεται στη χώρα μας και την οποία πριμοδοτούμε άλλωστε σαν κυβέρνηση, σαν πολιτεία, μέσα από τα προγράμματα τα οποία λειτουργούμε στο Υπουργείο και της ηλεκτροκίνησης και σε όλα τα επίπεδα και προσπαθούμε να εμφυσήσουμε αυτή τη νέα προοπτική μέσα από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων» τόνισε στη διάρκεια της ίδιας εκπομπής, ο Βασίλης Οικονόμου, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Από την άλλη, οι φορτιστές είναι η αναγκαία υποδομή που χρειάζεται για να υπάρχει ο ηλεκτρικός στόλος. Θέλω να σας πω ότι το 2019 είχαμε σε δημόσιους χώρους 200 φορτιστές στη χώρα μας τώρα έχουμε 6.700 και στα προγράμματα τα οποία είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν μέσα το 2025, το Φορτίζω Παντού, δηλαδή, το οποίο αφορά δήμους και ιδιωτικές επιχειρήσεις, θα φτάσουμε πάνω από τους 10.000 φορτιστές» συνέχισε ο κ. Οικονόμου.
Όσο αφορά στο πρόβλημα που προκύπτει σε παλιότερες πολυκατοικίες, ο κ. Οικονόμου διευκρίνισε τα εξής.
«Το νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει αυτή την περίπτωση και των πολυκατοικιών είναι ο 4710/2020, ο νόμος αυτός, ο οποίος είναι ένας βασικός νόμος πάνω στον οποίο λειτουργεί η ηλεκτροκίνηση στην χώρα μας και όπως είπε και ο κύριος Κρανίδης υπάρχει ένα πλαίσιο στην λειτουργία των πολυκατοικιών, υπάρχει γενική συνέλευση, η λειτουργία του διαχειριστή. (…) Αν με ρωτάτε και σαν δικηγόρος, η καλύτερη δουλειά των δικηγόρων είναι οι διενέξεις των πολυκατοικιών, οι οποίοι να ξέρετε είναι εμφύλιοι πολύ σκληροί. (…) Θέλω να σας πω δηλαδή ότι η συμβίωση των ανθρώπων δεν είναι πάντα εύκολη. Γι’ αυτό λέω μην το βάζουμε, ότι οι φορτιστές δημιουργούν πρόβλημα. (…) Εμείς θα δούμε τώρα όλα τα ζητήματα που προκύπτουν γιατί είναι σε εξέλιξη η δημιουργία και η λειτουργία αυτού του ηλεκτρικού στόλου σε πολλά θέματα. Τώρα στον νόμο που φέρνουμε, λύνουμε ζητήματα για τα ηλεκτρικά συνεργεία. Πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχουν θέματα σε εκκρεμότητα που αφορούν τη συντήρηση αυτού του στόλου που φτιάχνουμε. Έχουμε 50.000 αυτή τη στιγμή περίπου ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι ειδικότητες που θα τα διορθώνουν και θα τα επιδιορθώνουν, τα συνεργεία τα οποία θα επιλαμβάνονται με ειδικότητα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρειάζεται ή για τη μεταφορά από την οδική βοήθεια. Είναι ζητήματα ακόμα εκκρεμή. Γι’ αυτό σας λέω, είμαστε ακόμα σε πρώιμο στάδιο, άρα λοιπόν και στο κομμάτι αυτό, γιατί οι φορτιστές είναι ένα πολύ βασικό στοιχείο για την ύπαρξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ό, τι ζητήματα προκύπτουν, εμείς εδώ είμαστε» συμπλήρωσε ο κ. Οικονόμου.
Ερωτηθείς στη συνέχεια για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που προκαλεί ήδη αντιδράσεις και αντιπαραθέσεις, κυρίως στον αντιπολιτευόμενο Τύπο, ο υφυπουργός επισήμανε πως καταρχάς, μετά από 18 χρόνια έρχεται πλέον ο νέος Κώδικας να επικαιροποιήσει όσα απαιτεί η ζωή πλέον.
«Μπήκε στη δημόσια διαβούλευση. Είναι το πρώτο νομοσχέδιο με το ξεκίνημα της χρονιάς λοιπόν, που είναι σε δημόσια διαβούλευση και πάντα προκαλεί ο Κώδικας την έντονη συζήτηση και την μαζική συζήτηση γιατί όλοι έχουμε και μια άποψη ως οδηγοί πρώτα απ’ όλα. Αλλά προσέξτε να δείτε. Ο Κώδικας δεν αφορά μόνο τον οδηγό, αφορά τον πεζό, αφορά τον ποδηλάτη, αφορά τον δικυκλιστή. Δηλαδή θέλω να πω ότι η οδική συμπεριφορά είναι μια ολιστική συμπεριφορά σε σχέση με το θέμα της κυκλοφορίας στο χώρο. Δηλαδή όλοι έχουμε την ευθύνη μας και όλοι πρέπει να έχουμε την προσοχή μας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.
Ο Κώδικας δεν λύνει όλα τα ζητήματα, δηλαδή και τα ποινικής φύσεως, σημείωσε ο υφυπουργός.
«Εδώ μιλάμε για το κοινοτικό πλαίσιο σε σχέση με τις παραβάσεις που κάνουμε στην τροχαία λειτουργία. Το αν εγώ παίρνω ναρκωτικά ή είμαι πιωμένος και εγκαταλείπω ή κάνω άλλες συμπεριφορές παραβατικές, εγκληματικές, αυτό είναι ο ποινικός κώδικας ο αρμόδιος να διατυπώσει τις ποινές. (…) Αυτή η κυβέρνηση ήρθε και είπε ότι με το 290 του Ποινικού Κώδικα πλέον, ότι όταν εδώ κάνεις εγκληματική, παραβατική συμπεριφορά σε σχέση με το αυτοκίνητο, δηλαδή σκότωσες έναν άνθρωπο γιατί είχες πιει, γιατί έκανες χρήση ναρκωτικών, γιατί, γιατί, γιατί, αυτή η συμπεριφορά θα σε οδηγήσει στη φυλακή, ενώ μέχρι πρότινος ήταν η ανθρωποκτονία εξ αμελείας, όπου βλέπαμε τραγικά δυστυχήματα, ο υπεύθυνος να μπαίνει 2-3 χρόνια φυλακή και να πηγαίνει σπίτι του, σήμερα με τον ενδεχόμενο δόλο ο υπεύθυνος θα πάει φυλακή και άμα έχει σκοτώσει και 2-3 ανθρώπους μπορεί να πάει και ισόβια. Άρα αυστηροποιείται από τον Ποινικό κώδικα» τόνισε ο κ. Οικονόμου.
«Εμείς λοιπόν με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τι λέμε; Πρώτα απ’ όλα ρίχνουμε την ταχύτητα στην πόλη από τα 50 χιλιόμετρα πάμε στα 30 χιλιόμετρα. Αυτό αφορά όλη την επικράτεια, όχι κάποιους λίγους δρόμους που διαβάζω τώρα. Έχει νόημα να είμαστε σωστοί ακόμα και στην κριτική μας. Για όλους τους δρόμους, εκτός λοιπόν των κεντρικών οδικών αρτηριών και οι οποίοι δρόμοι φυσικά και δεν μπορώ να τις βάλω στα 30 χιλιόμετρα. (…) Στον αστικό ιστό, στα τριάντα χιλιόμετρα και είκοσι χιλιόμετρα μπροστά από τα σχολεία. Γιατί θέλουν να προστατεύσουμε την ανθρώπινη ζωή. Γιατί διαπιστώνουμε από τα πολύ άσχημα ποσοστά και αποτελέσματα των στατιστικών των τροχαίων. Δηλαδή, οι 635 νεκροί του 2023, οι μισοί είναι στον χώρο των πόλεων. (…) Οι εκατό, ξέρετε ότι είναι πεζοί από αυτούς τους νεκρούς; Άρα λοιπόν, πρέπει να κάνουμε κάποια πράγματα και αυτά κάνουμε σε αυτόν τον κώδικα. Ο Κώδικας αυτός είναι Κώδικας ζωής» συμπλήρωσε.
Τέλος, ερωτηθείς ο κ. Οικονόμου σχετικά με το πρόσωπο που θα υποδειχθεί για την ανάληψη του ρόλου της Προεδρίας της Δημοκρατίας και τα χαρακτηριστικά που θεωρεί ο ίδιος ότι είναι καλό να συγκεντρώνει, επισήμανε «έχω εμπιστοσύνη στην πρόταση που έχει ο πρωθυπουργός, είναι έτσι το πλαίσιο της ανάδειξης αυτού του προσώπου. Πρέπει να είναι ενωτικό και πρέπει να είναι ένα πρόσωπο το οποίο να συμβολίζει μια διεύρυνση των πολιτικών και κοινωνικών αντιλήψεων. Άρα λοιπόν, ένα πρόσωπο το οποίο να μπορεί να εκφράζει όσο μπορεί περισσότερο κόσμο, είτε σε πολιτικό είτε σε κοινωνικό πλαίσιο».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος