• 4 Μαρτίου, 2025

Breaking News :

Ηράκλειο: Στη φυλακή ο 17χρονος «πιστολέρο» της Ικάρου

Με πυροβόλησαν την ώρα που τραγουδούσα, λέει ο Βασίλης Σκουλάς και εναντιώνεται στις μπαλωθιές

Ηράκλειο: Άναυδοι έμειναν οι οδηγοί με το αρνάκι που «έκοβε βόλτες» στη Λεωφόρο Κνωσού

Κρήτη: «Μπούκαραν» σε καφε-παντοπωλείο και έκαναν  απόκριες με μακαρόνια, κονσέρβες και ουίσκια

Κρήτη: Πήγε για επίσκεψη στο νοσοκομείο και ξάφρισε την τσάντα επισκέπτριας

Τραγικό: 26χρονος γρονθοκόπησε τον ηλικιωμένο παππού του και τον χτύπησε με πέτρα στέλνοντάς τον στη ΜΕΘ

Απίστευτο: Οδηγός στο Ηράκλειο, περίμενε στο φανάρι για να ανάψει πράσινο και του άρπαξαν το σταυρό από το λαιμό

Ανήλικος επιβάτης έπαθε ηλεκτροπληξία στο πλοίο της Γραμμής από Πειραιά για Ηράκλειο

Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων στο Δημοπρατήριο του Α.Σ. Τυμπακίου, σήμερα 4 Μαρτίου

Δήμος Φαιστού: Εσπερίδα με θέμα: «Παιδιά και Οθόνες» αύριο στο Πολύκεντρο Μοιρών

Vinkmag ad

Μικροκινητικότητα: Τι είναι και τι πρέπει να προσέξουμε

Vinkmag ad


Για την μικροκινητικότητα μίλησε ο δημοσιογράφος, ειδικός στο θέμα της αυτοκίνησης, Τάκης Πουρναράκης και ο  εκπρόσωπος των Ασφαλιστικών εταιρειών Ελλάδος, Κώστας Μπερτσιάς στην εκπομπή «Update» του ΕΡΤNews.

H μικροκινητικότητα είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα nanocar, τα πολύ πολύ μικρά αυτοκίνητα που είναι ηλεκτρικά κατά κανόνα.

Τι είναι η μικροκινητικότητα

«Καταρχάς είναι πάρα πολύ σωστό και σημαντικό το ότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι επιλέγουν πράγματι να δώσουν διάσταση στα ηλεκτρικά πατίνια και να τα χρησιμοποιήσουν, τα οποία κινούνται με πολύ χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ακούμε συνεχώς τους οδηγούς, τους πολίτες να διαμαρτύρονται για το κόστος των καυσίμων. Κινούμενος με ένα ηλεκτρικό πατίνι είναι περίπου το κόστος, όσο και να έχεις ανάψει το φως στο σπίτι σου. Άρα έχει ένα νόημα.

Ένα άλλο θέμα που θέλω να τονίσω και είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι ότι όλοι είμαστε ίσοι χρήστες της οδού. Κάποιοι είμαστε πιο ευάλωτοι βέβαια ως πεζοί, ως δικυκλιστές ή ως χρήστες της μικροκινητικότητας. Αλλά σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο δεν έχει περισσότερα ή διαφορετικά δικαιώματα απ’ ό, τι έναν πολίτη που χρησιμοποιεί ένα πατίνι ή ένα ποδήλατο στο δρόμο.

Εκεί έρχεται ο νομοθέτης και θέλω να τονίσω ότι στην Ελλάδα έχουμε ένα εξαιρετικό νομικό πλαίσιο το οποίο ισχύει από το 2021, να ορίσει ακριβώς πού κινούνται τα πατίνια κινούνται σε δρόμους οι οποίοι έχουν μία λωρίδα ανά κατεύθυνση μόνο με ταχύτητες μέχρι 25 χιλιόμετρα την ώρα και θα πρέπει να είναι ορατά, να έχουν ανακλαστικά στοιχεία, φώτα, να φοράει ανακλαστικό γιλέκο, αναβάτης ή κάποιο ανακλαστικό στοιχείο για να είναι ορατός κι αυτός.

Δυστυχώς τότε, από ατολμία αν θέλετε, των νομοθετών, δεν πέρασε και το υποχρεωτικό κράνος, όπως και στο ποδήλατο στη χώρα μας, γιατί οι πολίτες λένε ότι είναι αντικίνητρο. Υπάρχει ισχυρή σύσταση, αλλά δεν είναι υποχρέωση» ανέφερε ο κ. Πουρναράκης.

Τι υποδομές υπάρχουν στην Ελλάδα

«Το κλίμα, σίγουρα είναι φιλόξενο για τη μικρή κινητικότητα επίσης, οφείλουμε στο πλαίσιο των ΣΒΑΚ των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να διευκολύνουμε τη μικροκινητικότητα και να αρχίσουμε σιγά σιγά να δυσχεραίνουν την κίνηση των ιδιωτικής χρήσεως οχημάτων, ειδικά αυτά με θερμικό κινητήρα στα κέντρα των πόλεων.

Άρα λοιπόν, αν με ρωτάτε στην μποτιλιαρισμένη Αθήνα ποιος είναι ο τρόπος να γλιτώσουμε από το κυκλοφοριακό; Ο πρώτος είναι να εφαρμοστεί ο νόμος όσον αφορά την τεχνική ενημερότητα, την ασφαλιστική ενημερότητα, τα τέλη κυκλοφορίας, την συντήρηση των οχημάτων και την εφαρμογή του νόμου όσον αφορά τη στάθμευση και όλα τα υπόλοιπα.

Ο δεύτερος είναι όπως έρχεται ο νέος ΚΟΚ να εισάγει τα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Με το που θα μπουν τα 30 χιλιόμετρα την ώρα -σας θυμίζω ότι όλα αυτά τα πατίνια, τα ποδήλατα κτλ πάνε μέχρι 25 χιλιόμετρα την ώρα -θα συνυπάρχουν αρμονικά στους δρόμους και δεν θα υποχρεούμαι εγώ ως ποδηλάτης να κάνω στην άκρη για να περάσετε εσείς που μπορείτε να κινηθείτε μέχρι 50 χιλιόμετρα την ώρα σε ένα δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας. Θα είστε υποχρεωμένος να με περιμένετε να κινηθώ με τέτοια ταχύτητα» υπογραμμίζει ο κ. Πουρναράκης.

Νanocars

«Τα nanocars απαγορεύεται δια ροπάλου να πάνε σε μεγάλο δρόμο. Δεν μπορεί ας πούμε στην Αττική Οδό ή στον Κηφισό να βγει το nanocar. Ούτε στην Κηφισίας και στη Μεσογείων μπορεί να βγει το nanocar, τα οποία πάνε μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα.

Μπορούν να τα οδηγήσουν με βάση το νομικό πλαίσιο 16χρονοι, αλλά είναι για να πας από την Καλλιθέα στο Κολωνάκι ή από την Κυψέλη στην Κηφισιά, αλλά όχι από την Κηφισίας.

Τα nanocars έχουν συστήματα ασφαλείας για αυτές τις χαμηλές ταχύτητες, δηλαδή υπάρχει ζώνη ασφαλείας.

Οι αερόσακοι στα αυτοκίνητά μας είναι μια κατάκτηση της τεχνολογίας τα τελευταία 12 – 15 χρόνια επίσης με ένα στόλο οχημάτων στη χώρα μας 18 ετών κατά μέσο όρο, το 70 – 80% των ανθρώπων που μας ακούνε δεν έχουν αερόσακους» διευκρινίζει ο κ. Πουρναράκης.

Η ασφάλιση των οχημάτων μικροκινητικότητας

«Ο νόμος έχει ξεκαθαρίσει ότι όλα τα οχήματα που έχουν ταχύτητα μεγαλύτερη από 25 χιλιόμετρα ή έχουν βάρος πάνω από 25 κιλά και ταχύτητα πάνω από 15 χιλιόμετρα πρέπει υποχρεωτικά να είναι ασφαλισμένα» αναφέρει ο κ. Μπερτσιάς, ενώ διευκρινίζει πως για τα ηλεκτρικά πατίνια κπλ. «είναι πολύ μικρά τα ασφάλιστρα, καμία σχέση με το Ι. Χ.».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Βόλος: Το νέο της βιβλίο “Η Κάθαρση” παρουσιάζει η συγγραφέας Φιλομήλα Λαπατά

    Read Next

    Βίντεο ντοκουμέντο: Ο ληστής με την Porshe αδειάζει κοσμηματοπωλεία σε Νέα Μάκρη και Παλλήνη

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular