• 25 Φεβρουαρίου, 2025

Breaking News :

Κρήτη: Σβήνουν οι ελπίδες για τον 21χρονο Γερμανό – Προσωρινή διακοπή των ερευνών λόγω καιρικών συνθηκών

Κρήτη: Απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή στον 17χρονο, έρχονται εντάλματα για τους πυροβολισμούς

Κρήτη: 20χρονη κατήγγειλε ότι την εξέδιδε ο εραστής της

Τραγωδία στο Αρκαλοχώρι: Βρήκε νεκρό τον αδερφό του

«Άγιο» είχαν οι επιβαίνοντες στο φορτηγό που λαμπάδιασε στον ΒΟΑΚ (Φωτογραφίες)

Κλειστά την Παρασκευή και τα καταστήματα Γεωργικών Εφοδίων στη Μεσαρά, προς ένδειξη συμπαράστασης για την τραγωδία των Τεμπών

Ο ΤΟΕΒ Α΄ Ζώνης Μεσαράς στηρίζει τον αγώνα για τα θύματα των Τεμπών- Κλειστό το γραφείο του την Παρασκευή

Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων στο Δημοπρατήριο του Α.Σ. Τυμπακίου, σήμερα 25 Φεβρουαρίου

Για όλους και για όλα μίλησε σήμερα  στην Πρωινή Πτήση του Dream 90,7 ο  Βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης

Σοκ στην Κρήτη: 14χρονη έφερε στον κόσμο παιδί μετά από ερωτική σχέση που είχε με δύο μεσήλικες

Vinkmag ad

Έκθεση “Νέοι Καλλιτέχνες” στη Γκαλερί Λόλα Νικολάου

Vinkmag ad


Η έκθεση “Νέοι Καλλιτέχνες” εγκαινιάζεται στη Γκαλερί Λόλα Νικολάου, (Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη), την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, ώρες 18.00 – 21.30, με τη συμμετοχή των Δάφνης Βλασίδου, Μαρίας Τσεσμελή, Φένοκ, Κωνσταντίνου Χατζηπαπά.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 7 Φεβρουαρίου.

Η Δάφνη Βλασίδου στα έργα της αποδομεί και ανακατασκευάζει στιγμές παγωμένες στο χρόνο, προσπαθώντας να δώσει ζωή σε ξεχασμένα θραύσματα αναμνήσεων. Οι παλιές φωτογραφίες που χρησιμοποιεί προέρχονται συνήθως από παλαιοπωλεία, ενώ οι σύγχρονες φωτογραφίες των κολάζ απεικονίζουν πάντα αγνώστους. Μέσα από τη σύνθεση φωτογραφιών και αναμνήσεων που έχουν ήδη απορριφθεί επιδιώκει να προκαλέσει μία αίσθηση περιέργειας και ενδοσκόπησης, προσκαλώντας τους θεατές να αναλογιστούν και να αμφισβητήσουν την αντιληπτή αξία των στιγμών που παραδίδονται στη λήθη, καθώς και της σχέσης τους με τις δικές τους μνήμες. Στόχος δεν είναι μόνο ο επαναπροσδιορισμός της αξίας των ξεχασμένων στιγμών, αλλά και η δημιουργία μίας νέας και συνεχώς μεταβαλλόμενης συλλογικής μνήμης- μία απόδειξη της διαρκούς εξέλιξης της ανθρώπινης εμπειρίας.

Το παρόν κειμενικό έργο της Μαρίας Τσεσμελή έχει ως αφετηρία την αυτόματη γραφή. Προσωπικές σκέψεις καταγράφονται σε ενιαία κείμενα , με τις λέξεις να γίνονται το μέσο προς το οπτικό αποτέλεσμα. Κεντρικό πυρήνα της ενότητας αποτελεί η επάλληλη επανάληψη, η οποία λειτουργεί ως μια πρακτική συναισθηματικής αποσυμφόρησης. Μια προσπάθεια απεμπλοκής από την φόρτιση ενός γεγονότος ή μιας κατάστασης . Ως προς τη θεματική, εφαλτήριο αποτελούν γεγονότα της επικαιρότητας. Οι καταστροφές και οι απώλειες, φυσικές ή μη, αποτελούν σημείο αναφοράς για να αναστοχαστούμε την κοινωνική θέση του ατόμου. Καίριες αναζητήσεις και χρόνια ερωτήματα, σχετικά με την ατομική και συλλογική ταυτότητα, αναπτύσσονται σε καθολικές ανησυχίες της ανθρώπινης φύσης. Πρόκειται για τα διαχρονικά ζητήματα ζωής και θανάτου, απώλειας και μνήμης, όπως αυτά συναντώνται στη γκροτέσκα γλώσσα του Edgar Allan Poe και στα έντονα κοινωνικά και υπαρξιακά έργα του Franz Kafka.

Στα έργα του Φένοκ, διαδρομές με αντικείμενα – σύμβολα και εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, η ελληνική επαρχία και οι άδειοι δρόμοι της που είναι διάσπαρτοι από εικονοστάσια (στοιχεία της παράδοσης) και ταυτόχρονα, αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία ανθρωπολογία του τοπίου, γίνεται φαινομενολογία του (1)*. Αυτά τα αρχιτεκτονήματα που συναντάμε σε όλη τη χώρα, πέρα από τον θρησκευτικό τους χαρακτήρα, είναι εθιμοτυπικές κατασκευές που σημαίνουν τη συνάντηση του θαύματος και του δράματος, της ζωής και του θανάτου – χωρίς ποτέ να ξέρουμε ποια από τις δύο δυνάμεις υπερίσχυσε σε κάθε περίπτωση.

(1)* Με σημείο εκκίνησης την συνειδητή εμπειρία των φαινομένων, εξάγονται τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της αντιληπτικής διαδικασίας και η οντότητα των εμπειριών (Edmund Husserl).

Η καλλιτεχνική δραστηριότητά του Κωνσταντίνου Χατζηπαπά, εστιάζει στα πεδία της ζωγραφικής, του σχεδίου και των εγκαταστάσεων με κύριο άξονα τη θεματολογία της απώλειας. Μέσα από σπουδές της διαδικασίας της αποσύνθεσης των σταφυλιών αλλά και ερευνητικές προσεγγίσεις της έννοιας του κενού και του μαύρου χρώματος, ο καλλιτέχνης εμβαθύνει στη θεματική της απώλειας και σε όψεις που σχετίζονται με αυτήν, όπως η γήρανση, ο θάνατος και η μετάβαση, με σκοπό να τις καταστήσει προσιτές στο θεατή και να μετριάσει το υπαρξιακό άγχος γύρω από τη φύση τους.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Θεσσαλονίκη: «Η Αξία της Ζωής»- Από Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025 στο θέατρο Αριστοτέλειο

    Read Next

    Δούκας για τέλη ταφής απορριμμάτων: Ο Χαρδαλιάς πήρε διαζύγιο από την αλήθεια

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular