• 4 Φεβρουαρίου, 2025

Breaking News :

Στα «μαύρα» σκοτάδια ο Κόκκινος Πύργος και το μισό Τυμπάκι

Kρήτη: Συνελήφθη 39χρονος για απειλή και εκδικητική πορνογραφία – Καταδίωκε την πρώην σύντροφό του από το 2023

Ηράκλειο: Στα χέρια της αστυνομίας ο ληστής με το μαχαίρι που εισέβαλε σε ζαχαροπλαστείο και καφετέρια

Στο Βενιζέλειο 11χρονο παιδάκι με τη μητέρα του μετά το τροχαίο στο δρόμο Ηράκλειο – Μεσαρά

«Ράγισαν» και οι πέτρες στο ΠΑΓΝΗ… Ενός λεπτού σιγή από τους χειρουργούς στη μνήμη του μικρού Άγγελου

Hράκλειο: Μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, «χτύπησε» δίκυκλο και εγκατέλειψε τους δύο τραυματίες

Σεισμοί: Ενημερωνόμαστε και διατηρούμε την ψυχραιμία μας (Βίντεο)

Τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό στην Ηρακλείου – Μεσαρά – Κυκλοφοριακό κομφούζιο στο σημείο

Στο Βερολίνο η καρδιά του μικρού Άγγελου-Ολοκληρώνεται στο ΠΑΓΝΗ η διαδικασία της λήψης των οργάνων του τρίχρονου αγοριού

Σαντορίνη: Σεισμός έντονα αισθητός και στην Κρήτη

Χρ. Σταϊκούρας στο ΕΡΤΝews: Eχουμε πια πιο ασφαλείς μετακινήσεις απ’ ότι στο παρελθόν – Ο αποστολέας και ο μεταφορέας είναι υπεύθυνοι για τα φορτία


«Δύο είναι οι βασικές ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το καλοκαίρι που αναλάβαμε. Η πρώτη αφορά τα Τέμπη και η δεύτερη τον γενικότερο εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου» δήλωσε στο ΕΡΤΝews o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ο οποίος αναφέρθηκε και στο θέμα του ελέγχου του φορτίου στις εμπορικές αμαξοστοιχίες υποστηρίζοντας ότι «υπεύθυνοι για τα φορτία είναι ο αποστολέας και ο μεταφορέας».

Μιλώντας στις εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο μετά την τραγωδία των Τεμπών και τις ενέργειες που έχουν γίνει, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι ο νέος φορέας για τους σιδηροδρόμους στελεχώθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ ζητήθηκε η συμβολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων. «Δύο από τα τρία μέλη της επιτροπής που συντάσσει το σχετικό πόρισμα είναι υψηλόβαθμα στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού», σημείωσε, τονίζοντας ότι ζητήθηκε επιπλέον χρηματοδότηση για συνεργασία με διεθνή ινστιτούτα , υπογραμμίζοντας ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.

«Σήμερα έχουμε πια πιο ασφαλείς μετακινήσεις απ’ ότι στο παρελθόν», δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών συμπληρώνοντας ότι η βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μια διαρκής διαδικασία που απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και αναβάθμιση.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας «από το Σεπτέμβριο του ’23 έχουμε πλήρως και λειτουργική σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη» προσθέτοντας ωστόσο ότι οι ζημιές από την κακοκαιρία “Daniel” καθυστέρησαν την πλήρη εφαρμογή του συστήματος σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.

Σχετικά με τις επιπλέον ενέργειες που έχουν γίνει, ο υπουργός υπογράμμισε τη δημιουργία πέντε κέντρων κυκλοφορίας και τεσσάρων κέντρων ελέγχου σηράγγων, τα οποία, όπως είπε, δεν υπήρχαν πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη.

«Το ερώτημα είναι αν φτάνουν όλα αυτά», παραδέχθηκε ο κ. Σταϊκούρας λέγοντας ότι «η απάντηση είναι όχι. Χρειάζονται και άλλες πρωτοβουλίες». Αναφέρθηκε, μάλιστα, στην τρίτη έκθεση προόδου της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, η οποία υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 31 Ιανουαρίου 2025. «Κάθε δίμηνο έχουμε συμφωνήσει να υποβάλλουμε νέα έκθεση προόδου», σημείωσε προσθέτοντας ότι λαμβάνονται περισσότερες πληροφορίες για την εκπαίδευση του προσωπικού.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους της εκπομπής «Συνδέσεις», Κώστα Παπαχλιμίντζο και Κατερίνα Δούκα, δήλωσε ότι προσπαθούν να γίνουν 140 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Επιπλέον, όπως είπε: «Τον Δεκέμβριο νομοθετήσαμε έναν νέο φορέα, τους Ελληνικούς σιδηροδρόμους, τον ΟΣΕ μαζί με ΕΡΓΟΣΕ και με τη ΓΑΙΟΣΕ, που είναι το τροχαίο υλικό. Αυτό είναι κομμάτι της συμφωνίας με τους Ευρωπαίους που χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης Ανθεκτικότητας με μια πρόταση και πως έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλά διαχρονικά προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Μάλιστα, όπως είπε για το σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον είναι σε καλό δρόμο. «Είναι πιο ασφαλής από ότι ήταν πριν από τα Τέμπη, αλλά θέλει υπομονή και επιμονή ώστε να υλοποιήσουμε αυτές τις πρωτοβουλίες». Ερωτηθείς για τη συνεργασία με την Hellenic Train απάντησε ότι στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται μέτρα για τα ζητήματα της καθημερινότητας, μεταξύ άλλων και η καλύτερη επικοινωνία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό.

«Με βάση και την ευρωπαϊκή νομοθεσία υπεύθυνη για τα φορτία είναι ο αποστολέας και ο μεταφορέας και αν τυχόν ένα προϊόν έρχεται από το εξωτερικό και τα τελωνεία της χώρας. Δεν υπάρχει άλλος υπεύθυνος. Ούτε υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι πουθενά στην Ευρώπη υπεύθυνο, ούτε ο φορέας όπως είναι ο ΟΣΕ, που είναι μόνο για την υποδομή».

Όσον αφορά το φορτίο της επίμαχης εμπορευματικής αμαξοστοιχίας για τις καταγγελίες για μεταφορά παράνομου εύφλεκτου υλικού απάντησε: «Αν προκύψει από τη δικαστική έρευνα κάτι διαφορετικό και αποδοθούν ευθύνες προς την Hellenic Train είναι αυτονόητο ότι η ελληνική πολιτεία οφείλει να επανεξετάσει τις συμβάσεις στις οποίες έχει».

Αναφορικά με το εάν η εταιρεία έχει κάνει τις επενδύσεις που υποχρεούται δήλωσε ότι «έχει κάνει ορισμένες επενδύσεις από αυτές που έχει συμφωνήσει». Στόχος όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας είναι να κλείσουν οικονομικές εκκρεμότητες και να ανανεωθεί το τροχαίο υλικό.

«Είμαστε σε καλύτερη θέση απ’ ότι ήμασταν. Τα προβλήματα όμως έχουν μαζευτεί εδώ και 20 – 30 χρόνια. Έχουμε 90 αφύλακτες ισοπεδώσεις διαβάσεις», πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Ελένη Πετρουλάκη: «Δεν έχω πάψει να ονειρεύομαι. Η ζωή στη γυναίκα αρχίζει στα 50»

    Read Next

    Σορός 59χρονου Ινδού σε προχωρημένη σήψη εντοπίστηκε στον Μυλοπόταμο – Τον βρήκε ομοεθνής του

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular