Απίστευτη περιπέτεια για ζευγάρι από την Κρήτη – Βρήκαν κρυφή κάμερα στο διαμέρισμα που νοίκιασαν
«Ο Θόδωρος Αδαμόπουλος, ο στυλοβάτης της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, ο σκηνοθέτης στον οποίο η ιδρύτρια της Ταινιοθήκης Αγλαϊα Μητροπούλου εμπιστεύτηκε τη διεύθυνση του ιδρύματος, ο διευθυντής της επί δεκαετίες και μέχρι χθες πρόεδρος της Γενικής της Συνέλευσης, δεν είναι πια κοντά μας», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Συνεχίζοντας επισημαίνει πως: «Ο άνθρωπος που επί δικτατορίας έπαιζε κρυφά όλα τα απαγορευμένα αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου (ακόμα και Αϊζενστάιν!) στο νεοκλασικό της Κανάρη, εξαπατώντας τη χουντική λογοκρισία με άσχετους τίτλους που παρέπεμπαν δήθεν σε αισθηματικά φιλμ, έφυγε αιφνίδια χθες βράδυ σε ηλικία 91 ετών. Παρέμενε μέχρι τέλους στις επάλξεις, με μια διαρκή έγνοια για το ίδρυμα και τον ελληνικό κινηματογράφο.
Ο Θόδωρος Αδαμόπουλος συνέβαλε αποφασιστικά στην συγκρότηση της κινηματογραφικής συλλογής της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση ιστορικών ελληνικών βωβών ταινίων ανοίγοντας το δρόμο για την τεχνογνωσία της ΤτΕ στη διάσωση του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ παλεψε μαζί με το Νίκο Κούνδουρο για να αποκτήσει η Ταινιοθήκη τη μόνιμη έδρα της στον Κεραμεικό και σταθερό κωδικό χρηματοδότησης (ένα όνειρο που όμως δεν είδε να εκπληρώνεται).
Από τα χέρια του πέρασαν γενιές κινηματογραφιστών, που βρήκαν την καλλιτεχνική τους ωρίμανση στο φιλόξενο σκοτάδι της Ταινιοθήκης, στη θρυλική στέγη της επί της οδού Κανάρη, το δεύτερο σπίτι του.
Τώρα, ήρθε η ώρα να συναντήσει και πάλι την σύζυγό του Τασία, και τον Δημήτρη Χατζή, το δεξί του χέρι στην Ταινιοθήκη, τον γιο που, όπως έλεγε, δεν απέκτησε ποτέ.
Η πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος Μαρία Κομνηνού, το ΔΣ, η Γενική Συνέλευση και οι εργαζόμενοι του Ιδρύματος, ευχόμαστε στον αγαπημένο μας Θόδωρο καλό ταξίδι και εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στον ανηψιό του Τάσσο Αδαμόπουλο, τον δικό μας άνθρωπο.
Η κηδεία του θα πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή 14 Ιανουαρίου (3 μ.μ.), στην Αμάρυνθο (Βάθεια) στην Εύβοια, τη γενέτειρα της συζύγου του Τασίας Μπαλαρούτσου, όπου έχει ταφεί και η ίδια».
![Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος αποχαιρετά τον Θόδωρο Αδαμόπουλο](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/IMG_8166-scaled.jpeg)
![Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος αποχαιρετά τον Θόδωρο Αδαμόπουλο](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/IMG_8166-scaled.jpeg)
Ο Θόδωρος Αδαμόπουλος
Γεννήθηκε στον Σκληρό Μεσσηνίας. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Κινηματογράφου. Εργαζόταν από το 1964 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και διετέλεσε επί μακρόν Διευθυντής της Ταινιοθήκης ενώ μέχρι χθες κατείχε τη θέση του προέδρου της Γενικής Συνέλευσης του Ιδρύματος.
Το 1970 σκηνοθετεί μαζί με τον Ιάσονα Γιαννουλάκη το πρώτο σήριαλ της ελληνικής τηλεόρασης με τίτλο: «Το Σπίτι με τον Φοίνικα». Για τη μικρού μήκους ταινία του η «Η Ρόδα» έχει πάρει το Κρατικό Βραβείο Κινηματογράφου. Στον κινηματογράφο εργάζεται σε διάφορες τομείς από το 1959. Για τον τομέα της συντήρησης, της αποκατάστασης και της διάδοσης της εθνικής φιλμικής μας μνήμης ασχολείται πάνω από πενήντα χρόνια.
Είναι ο πρώτος εξειδικευμένος στην Ελλάδα, στην επιστημονική αποκατάσταση και συντήρηση κινηματογραφικών ταινιών. Ακόμη, έχει λάβει μέρος σε πολλά ελληνικά και διεθνή συμπόσια και σεμινάρια ως ομιλητής και εκπαιδευτής με θέμα την αποκατάσταση και την συντήρηση των ταινιών και έχει γράψει πολλά άρθρα σε ελληνικά και ξένα κινηματογραφικά περιοδικά που σχετίζονται με τη αποκατάσταση, συντήρηση και διαχείριση της φιλμικής μνήμης.
Όπως σημειώνει η Αγλαϊα Μητροπούλου στο βιβλίο της “Ελληνικός Κινηματογράφος”: “Δύο αδελφοί, οι Θόδωρος και Νίκος Αδαμόπουλος, ο πρώτος σκηνοθέτης και ο δεύτερος φωτογράφος, αιφνιδιάζουν ευχάριστα το κοινό, το 1964, με μια ταινία μικρού μήκους τη Ρόδα. Χιούμορ, οξύτατη παρατηρητικότητα και ικανότητα ενορχήστρωσης, γύρω από ένα σατιρικό πυρήνα.
Ο Θόδωρος Αδαμόπουλος, στον λίγο καιρό που του επιτρέπει η αφοσίωσή του στο έργο της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, γυρίζει το λαογραφικό ντοκυμανταίρ Ήταν μέρα χαράς, στα ξεχασμένα—από τους ανθρώπους της τέχνης και της πολιτικής—Ζαγοροχώρια, εφαρμόζοντας την τεχνική του σινεμά ντιρέκτ` πράγμα που δεν έγινε αντιληπτό από τους κριτικούς. Διασώζει τις τελευταίες αναλαμπές μεγάλων ζωγράφων και γλυπτών: Θωμόπουλος, Τόμπρος, Σώχος, κάνει μια έρευνα πάνω στο έργο του Μανώλη Καλομοίρη, και σε συνεργασία με τη Μαρία Κομνηνού, πραγματοποιεί το 1974, την πρώτη κινηματογραφική έρευνα στον προεκλογικό χώρο, δίνοντας το πολιτικό πορτραίτο μιας από τις πιο νευραλγικές ελληνικές
περιφέρειες, με το ντοκυμανταίρ Καβάλα 74“.
Φιλμογραφία
Ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκους:
Η Ρόδα, 1964
Ένας γύρος στην Πελοπόννησο, 1967
Τα κάστρα, 1972
Ζαγορίτικο πανηγύρι, 1973
Μιχάλης Τόμπρος, 1974
Αντώνης Σώχος, 1974
Επαμεινώνδας Θωμόπουλος, 1975
Μανώλης Καλομοίρης, 1975Καβάλα 74, 1975
Ταινίες:
Νυχτερινό ψάρεμα, 1958
Ένα κορίτσι σε περιμένει, 1960Εικόνες από την Ελλάδα του 20ου αιώνα, 2000
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος