• 23 Φεβρουαρίου, 2025

Breaking News :

Κρήτη: Πώς το τσουχτερό κρύο επηρεάζει ελιές, αμπέλια και κηπευτικά

Κρήτη: Ο Χάρος βγήκε παγανιά-Φόρτωσε το όχημα με φιάλες και βγήκε στον…δρόμο

Σύλληψη δύο 16χρονων για πορνογραφία ανηλίκων -Επεργάζονταν φωτογραφίες συμμαθητριών τους με τεχνητή νοημοσύνη

Εξιχνιάστηκαν δύο απόπειρες κλοπής σε φαρμακεία του Ηρακλείου – Στα χέρια της Αστυνομίας ο δράστης

Βασίλης Καλογήρου: Βγήκαν τα πρώτα αποτελέσματα των εξετάσεων στα ρούχα και τα νύχια του

Πόσο ελαιόλαδο παράγουμε, πόσο τρώμε και πόσο το πουλάμε – Δείτε τιμές και πίνακες

Μεσαρά: Αλλαγές δρομολογίων του ΚΤΕΛ λόγω Καρναβαλικών Εκδηλώσεων την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου

Οι λογιστές της Μεσαράς με κλειστά γραφεία στις 28 Φεβρουαρίου,  ενώνουν τις δυνάμεις τους στον άδολο αγώνα του Συλλόγου των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών

Κρήτη: Μηχανή παρέσυρε και τραυμάτισε γυναίκα (Φωτο)

Τυμπάκι Κρήτης – Καρναβάλι 1982 όταν τα πράγματα ήταν πιο απλά-Βίντεο

Vinkmag ad

Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο ΕΡΤΝews: Πώς αντιμετωπίζονται τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Αη Στράτη και Κυθήρων

Vinkmag ad


Στην εκπομπή Update του ΕΡΤΝews και στη Σταυρούλα Χριστοφιλέα, μίλησε ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης και αναφέρθηκε στα προβλήματα που έχουν προκύψει σε κάποιες άγονες γραμμές εξαιτίας της απόσυρσης πλοίων για συντήρηση.

Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέρθηκε στο πρόβλημα που υπάρχει στη γραμμή γραμμής Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα.

Ο κ. Κουτουλάκης ανέφερε αρχικά πως «οι νησιώτες εν γένει έχουμε μάθει από τις δυσκολίες», ωστόσο τόνισε ότι «η αποστολή όμως του κράτους είναι να διασφαλίζει απρόσκοπτες και ασφαλείς θαλάσσιες μετακινήσεις».

«Προφανώς αυτή η δυσκολία πρέπει να σημαίνει για το κράτος και για όλους μας και για την ίδια την αγορά, ότι πρέπει να αξιολογούμε τις ενέργειές μας με βάση την προτεραιοποίηση προφανώς για το υπουργείο. Βιώνουμε μια ειδική συνθήκη στη συγκεκριμένη γραμμή», προσέθεσε.

Παράλληλα ανέφερε πως την Παρασκευή έγινε μια αναλυτική σύσκεψη υπό τον κ. υπουργό με τους φορείς της Λήμνου, του Αγίου Ευστρατίου και της Καβάλας και τόνισε τις τρεις προτεραιότητες του υπουργείου για τις συγκεκριμένες περιοχές.

«Το πρώτο είναι η σταθερότητα των δρομολογίων, η ασφάλεια των μετακινήσεων και η αξιοπιστία του προγραμματισμού», τόνισε και πως «αυτά έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση τους τελευταίους μήνες για δύο από τις 74 επιδοτούμενες γραμμές, όπου το πρόβλημα έχει ξεκινήσει γιατί μια καθιερωμένη γραμμή αυτή τη στιγμή δεν εξυπηρετεί στο σύνολό της».

«Επομένως, σίγουρα έρχεται να ανατρέψει έναν προγραμματισμό των νησιών και σε αυτό πάνω το υπουργείο έχει κάνει συγκεκριμένες ενέργειες στο πλαίσιο του δυνατού», προσέθεσε.

«Ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές δεν έχει ολοκληρωθεί λόγω προσφυγών»

Ο κ. Κουτουλάκης εξήγησε πως «ο διαγωνισμός των άγονων γραμμών, ο οποίος γίνεται σε κάποιες σε αρκετές περιπτώσεις ετησίως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη γιατί υπήρχαν προσφυγές».

«Αυτό το οποίο έχει συμβεί φέτος, ειδικά γιατί είπατε επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αυτό πρέπει να τελειώσει και τελειώνει με την εισαγωγή των πολυετών συμβάσεων», συμπλήρωσε.

«Αυτό το οποίο διασφαλίζουμε αυτή τη στιγμή είναι στο να μην είμαστε πολλές φορές και εμείς θύματα της αγοράς. Τι έγινε φέτος στη γραμμή αυτή και μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο ΣτΕ με προσφυγές από δύο εταιρείες από τις 74 γραμμές έχει ακυρωθεί ο διαγωνισμός είναι σε αναστολή και μέχρι τότε ο νόμος μας δίνει τη δυνατότητα με δημόσιες προσκλήσεις απευθείας αναθέσεων να μπορούν να έρχεται και να καλύπτεται η γραμμή», ανέφερε αρχικά.

«Στη συγκεκριμένη γραμμή δεν προσήλθε η εταιρεία που παραδοσιακά εξυπηρετούσε το σύνολο της γραμμής Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα. Την πρώτη περίοδο η μοναδική εταιρεία που διέθεσε πλοίο δεν μπορούσε να προσεγγίσει λόγω τεχνικών ζητημάτων του λιμένα του Αγίου Ευστρατίου που ήδη χρηματοδοτούμε την αποκατάστασή του. Έληξε η πρώτη περίοδος της απευθείας ανάθεσης. Βγήκαμε σε άλλες τρεις απευθείας αναθέσεις, χωρίς η αγορά να μπορεί να προσφέρει ένα πλοίο για την ενδιάμεση κατάσταση. Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν; Αυτό που ζητούν οι κάτοικοι και οι τοπικές κοινωνίες. Είναι μια σταθερότητα δρομολογίων. Αυτό λοιπόν έχει επιτευχθεί ενδιάμεσα χωρίς το σκέλος Λήμνος-Καβάλα για το επόμενο δίμηνο», προσέθεσε.

«Δεν είναι καθόλου λίγο και μάλιστα εν όψει της έναρξης περιόδου. Όμως με το ΣτΕ, αναμένοντας την απόφαση του ΣτΕ που σεβόμαστε τις αποφάσεις του για να εκκινήσει ξανά η διαδικασία, έχουμε καλύψει ενδιαμέσως την ανάγκη αυτή. Δεν έχει αποκοπεί τελείως η Λήμνος από την Καβάλα. Υπάρχει ήδη ένα δρομολόγιο το οποίο προσεγγίζει από άλλη γραμμή και προσθέτουμε νέο δρομολόγιο», σημείωσε.

«Μία φορά την εβδομάδα και επιπλέον προσθέτουμε κάθε Σάββατο με την άλλη εταιρεία η οποία εξυπηρετεί το Βόρειο Αιγαίο και θα καλύπτει το σκέλος Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα και ταυτόχρονα έχουν εγκριθεί 2 δρομολόγια. Δύο νέα πλοία RoRo όπως τα λέμε οχηματαγωγά για την τροφοδοσία θα δρομολογηθούν. Η σύσκεψη που έγινε την προηγούμενη Παρασκευή είχε αυτόν τον χαρακτήρα. Να ενημερώσουμε για τις ενέργειες. Προφανώς είναι μια κατάσταση η οποία δεν επιθυμεί το υπουργείο και σε κάθε περίπτωση πρέπει να δώσουμε αυτή τη λύση», είπε ακόμα.

Ακόμα εξήγησε ότι δεν υπήρχε ενεργή επιδοτούμενη γραμμή. «Αυτές ολοκληρώνονται κάθε τέλος Οκτώβρη και μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία γίνονται με απ’ ευθείας αναθέσεις για να μην μείνει κανένα νησί κενό. Εκεί λοιπόν δεν βρέθηκε κατάλληλο πλοίο».

«Έχουν διασφαλιστεί τετραετείς συμβάσεις να ξεκινήσουν από τη φετινή περίοδο και ταυτόχρονα προχωράμε και στην αύξηση του μισθώματος για την προσέλκυση νεότερων πλοίων», κάτι που όπως είπε ο κ. Κουτουλάκης σημαίνει ότι «δεν θα βρισκόμαστε αντιμέτωποι ετησίως με το ίδιο πρόβλημα και ταυτοχρόνως και η ακτοπλοΐα, αλλά κυρίως οι τοπικές κοινωνίες να μπορούν να προγραμματίζουν τις επενδύσεις τους».

«Η Λήμνος αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα που τα προηγούμενα χρόνια η καλή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση και με τα θερινά δρομολόγια, τα ταχύπλοα αλλά και το χειμώνα, κατάφερε να αναδείξει τη Λήμνο ως έναν προορισμό που αυτή τη στιγμή σε οικοδομική δραστηριότητα και τουριστική ανάπτυξη βιώνει μια εξαιρετικά σημαντική διάσταση», προσέθεσε.

Για τη σύνδεση Λήμνου Αγίου Ευστρατίου

Στη συζήτηση παρενέβη ο δήμαρχος του Αγίου Ευστρατίου, Κωνσταντίνος Σινάνης, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόβλημα που προκύπτει στο νησί εξαιτίας της απόσυρσης του πλοίου Αιολίς, το οποίο θα πρέπει να πάει για την ετήσια ακινησία του και έτσι δεν υπάρχει τρόπος κάποιος να μεταβεί στη Λήμνο αυθημερόν από το νησί που είναι η πηγή των υπηρεσιών.

«Για το βραχύ χρόνο λοιπόν έχουμε τα δύο δρομολόγια τα οποία θα προστεθούν για να εξυπηρετήσουν αυτή την ειδική ανάγκη που αποσύρεται το πλοίο. Το καθημερινό δρομολόγιο με τις δύο προσεγγίσεις, όπως έχει ζητήσει ο κύριος Δήμαρχος, ακριβώς για να θεραπεύσουμε αυτή την αδυναμία. Ταυτόχρονα η Καβάλα δεν εξαιρείται. Η γραμμή Λαυρίου έως Καβάλα είναι βασικός κορμός συγκοινωνιακής σύνδεσης. Δεν νοείται κατάργηση», εξήγησε ο κ. Κουτουλάκης.

Για τα προβλήματα στα Κύθηρα

Όσον αφορά τα προβλήματα που προέκυψαν στη σύνδεση των Κυθήρων, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε ότι «τα Κύθηρα ήταν και αυτό μια αντίστοιχη περίπτωση όπου το πλοίο αποφάσισε να απομακρυνθεί με την απευθείας ανάθεση γιατί έπρεπε να κάνει την ακινησία του».

«Αιφνιδιάστηκε σαφώς η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, αλλά έπρεπε να βρεθεί λύση. Μάλιστα πέρασε και ειδική τροπολογία αυτή τη στιγμή για να μπορεί ο υπουργός, όταν υπάρχουν τέτοιες συνθήκες όπου είτε εγκαταλείπεται η γραμμή είτε για κάποιο λόγο δεν εξυπηρετεί τη συγκοινωνιακή ανάγκη να μπορεί με την απευθείας ανάθεση να προχωρήσει αυτή τη στιγμή και για προσωρινό διάστημα», προσέθεσε.

«Έχει αποκατασταθεί η σύνδεση με την Πελοπόννησο, προκειμένου να μπορέσει όταν ξεκινήσει ο διαγωνισμός να γίνει ξανά η σύνδεση με τον Πειραιά», εξήγησε.

«Αυτή τη στιγμή μιλάμε για μία πολύ σημαντική εκκρεμότητα ολοκλήρωσης της γραμμής μέχρι και την Καβάλα. Και νομίζω ότι μετά την απόφαση του ΣτΕ και την εκκίνηση της διαδικασίας θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Γιατί οι νησιώτες μας θέλουν σταθερότητα, αξιοπιστία και ασφάλεια στις μεταφορές», κατέληξε.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Αμαλία Κωστοπούλου: Eπιβεβαιώσε τον αρραβώνα της

    Read Next

    Τύρναβος: Η μητέρα του 39χρονου αγνοούμενου αναγνώρισε τα ρούχα και τα γυαλιά του

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular