Πενθεί το κρητικό ποδόσφαιρο: Παίχτης του Νιπιδιτού, ο 41χρονος που σκοτώθηκε στο τροχαίο στα Πεζά

Μπορεί οι εξαγωγές του ελληνικού ρούχου και παπουτσιού να ακολούθησαν την κατιούσα το 2024, υποκύπτοντας στην έντονη πίεση που προκαλούν στην αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων καταναλωτών οι πληθωριστικές πιέσεις, αλλά οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά κινήθηκαν σε αντίθετη πορεία και σημείωσαν πέρυσι μικρή άνοδο, της τάξης του 2,5%, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που επεξεργάσθηκε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ).
Σε αξία, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2024 ξεπέρασαν τα 3,65 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις ένδυσης που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, ενώ αντίστοιχα οι λιανικές πωλήσεις υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 600 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών σε 403 εκατ. ευρώ. Συνολικά, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων – υποδημάτων και κλωστοϋφαντουργικών στην ελληνική αγορά άγγιξαν πέρυσι τα 4,65 δισ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 6,5% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων της χώρας. Η πραγματική αξία, εάν συνυπολογιστούν και οι επιχειρήσεις που δεν τηρούν διπλογραφικά βιβλία, είναι πολύ μεγαλύτερη.
Πώς όμως εξηγείται το γεγονός ότι οι εξαγωγές μειώθηκαν, λόγω του πληθωρισμού, ενώ οι εγχώριες πωλήσεις αυξήθηκαν, παρότι και στην Ελλάδα υπάρχουν πληθωριστικές πιέσεις; «Πρώτον, η εικόνα και των εγχώριων πωλήσεων αν την αποπληθωρίσεις, είναι στην πραγματικότητα ελαφρώς πτωτική» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ, Θεόφιλος Ασλανίδης και εξηγεί: «Με μέσο πληθωρισμό άνω του 2,5% το 2024, που στο ένδυμα είναι ακόμα υψηλότερος, πρακτικά η αποπληθωρισμένη αξία των πωλήσεων δεν μπορεί παρά να είναι ελαφρώς χαμηλότερη. Ακόμα και έτσι όμως, η πτώση παραμένει μικρότερη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Κι αυτό διότι η Ελλάδα, όπως και η Ισπανία, έχουν το πλεονέκτημα του πολύ ισχυρού τουριστικού ρεύματος, που συντηρεί την κατανάλωση. Οι δεκάδες εκατομμύρια τουρίστες και τουρίστριες, που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, αγοράζουν και ρούχα. Αν δεν είχαμε τον τουρισμό, η εικόνα θα ήταν διαφορετική».
Υπενθυμίζεται ότι οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αποτελούν την πέμπτη σημαντικότερη κατηγορία εξαγώγιμων προϊόντων μετά τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα αυτοκίνητα και τα φαρμακευτικά είδη. Αναλυτικά, η πορεία αύξησης των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων ανά τρίμηνο το 2024, σε σχέση με το 2023, ήταν +3,6% στο πρώτο τρίμηνο, + 4,3% στο δεύτερο, +0,8% στο τρίτο και +1,9% στο τέταρτο.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ- ΜΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος