festospalace

Tου Mηνά Τσαμόπουλου

Εξοικονόμηση έως και 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο αναμένεται να έχει ο Όμιλος Γκριμάλντι από την απόσυρση των Μινωϊκών από τις γραμμές της Αδριατικής.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς ο Ιταλός επιχειρηματίας, Εμάνουλε Γκριμάλντι, κρατάει αμιγώς ιταλική την παρουσία της εταιρείας στην Αδριατική και όλα τα πλοία του που δραστηριοποιούνται στα γραμμές αυτές υπόκεινται πλέον στους ιταλικούς νόμους και στο ιταλικό φορολογικό πλαίσιο. Αυτό συνεπάγεται μικρότερο λειτουργικό κόστος για τον όμιλο αφού το αντίστοιχο ελληνικό δημιουργεί προβλήματα, όπως επιστροφές φόρων και ΦΠΑ. Κομβικής σημασίας είναι και το θέμα του ΦΠΑ στα φορτηγά-οχήματα. Με τη νέα κατάσταση ακόμα και τα ελληνικά φορτηγά-οχήματα θα ταξιδεύουν με τον Γκριμάλντι και θα έχουν ελάχιστη επιβάρυσνη, γεγονός που θα αυξήσει το μεταφορικό έργο των Ιταλών.

Ο όμιλος Γκριμάλντι άνοιξε νέο δρομολόγιο Πάτρα-Ηγουμενίτσα Βενετία με τα πλοία Cruise Europa και Cruise Olympia τα οποία διαχειρίζεται η θυγατρική ναυτιλιακή εταιρεία Grimaldi Euromed SpA, αντί των Μινωϊκών. Τα πλοία ήταν ναυλωμένα από τις Μινωϊκές και η ναύλωση έληξε. Εξ ου και η εξοικονόμηση μεγάλου ποσού από το λειτουργικό τους κόστος αφού υπόκεινται στο ιταλικό πλαίσιο και δεν θα ταξιδεύουν με το σινιάλο των Μινωϊκών που έχουν έδρα στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Την ίδια ώρα, κύκλοι του Ιταλού επιχειρηματία επισημαίνουν ότι οι Μινωϊκές θα στραφούν αποκλειστικά στην Ελλάδα ενώ σε εξέλιξη έχει ο Γκριμάλντι το σχέδιο για την απόκτηση του ελέγχου της HSW. «Συνεχίζει να αγοράζει μετοχές και έχει φθάσει το 48,8%» επισημαίνουν στελέχη του Ομίλου. Εφόσον ο όμιλος Γκριμάλντι πάρει υπό τον πλήρη έλεγχό του την HSW θα προχωρήσει σε συνένωση με τις Μινωϊκές φτιάχνοντας ένα νέο σχήμα στην Ελλάδα Οι Μινωϊκές έχουν στόλο από τέσσερα πλοία. Τα Festos Palace και Knossos Palace στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο και τα Europa Palace και Olympia Palace τα οποία είναι ναυλωμένα στον όμιλο Grimaldi και είναι δρομολογημένα στη γραμμή της Τυρρήνιας.

Σε κάθε περίπτωση τελειώνει η παρουσία των Μινωϊκών στην Αδριατική, που η εταιρεία είχε από το 1981, όταν δρομολόγησε το πρώτο πλοίο στη γραμμή Πάτρα – Ανκόνα.

 

 

 

 

www.newmoney.gr

Loading