• 31 Ιανουαρίου, 2025

Breaking News :

Απίστευτο: Έβαλαν στο μάτι το παγκάρι, έριξαν σκοινί και μπήκαν στην εκκλησία από το καμπαναριό!

Στα χέρια των αρχών οι διακινητές των 49 μεταναστών που εντοπίστηκαν χθες στους Καλούς Λιμένες

Απίστευτο! Άνοιξε η γη και «κατάπιε» μαθητή, ενώ πήγαινε στο σχολείο!

Κρήτη: Επιτέθηκε σε ντελιβερά και του πήρε το κινητό και 250 ευρώ

Kρήτη: Βουβός θρήνος για τον Δράκο Μαρή στο τελευταίο αντίο

Ηράκλειο: Καλούν σε προσευχή για τον μικρό Άγγελο που δίνει «μάχη» για να κρατηθεί στη ζωή

Κρήτη: Μπαταρίες και ανταλλακτικά μηχανημάτων έργων έκλεβε ο ίδιος ο φύλακας του εργοταξίου

Αιματηρή σύρραξη σε χωριό του Αμαρίου για κτηνοτροφικές διαφορές – Ένας στο νοσοκομείο, τρεις με χειροπέδες

Κρήτη: Εντυπωσιακή τοποθέτηση στύλων της ΔΕΗ με…ελικόπτερο (Βίντεο)

Λ. Τριανταφυλλάκης: «Ο Υπουργός ήταν ενημερωμένος για τα προβλήματά μας, αλλά στην επόμενη συνάντηση αναμένουμε λύσεις…»

Απ. Τζιτζικώστας: Προτεραιότητα της ΕΕ η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και η πράσινη μετάβαση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας


Για τη «στήριξη της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», μίλησε σε υψηλού επιπέδου ακρόαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Στην ομιλία του, ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε το θέμα ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, καθώς, όπως υπογράμμισε, «η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και η πράσινη μετάβαση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελούν προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» και, παράλληλα, «η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί πυλώνα της ευρωπαϊκής οικονομίας, καθώς έχει συμβάλει σημαντικά στην ευημερία της Ευρώπης».

Όπως τόνισε ο Επίτροπος, η αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί την καινοτομία, καθώς είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός επενδυτής έρευνας και ανάπτυξης στην Ευρώπη, ενώ οι εξαγωγές ευρωπαϊκών οχημάτων ξεπερνούν τις εισαγωγές κατά 100 δισεκατομμύρια ευρώ και πλέον.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει στην τρέχουσα συγκυρία η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολυεπίπεδες, με αποτέλεσμα να επικρατεί εύλογος προβληματισμός για το μέλλον, είπε.

«Η παγκόσμια ανταγωνιστικότητά της επηρεάζεται από τις υψηλές τιμές ενέργειας. Είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε περισσότερα βήματα για τη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο αύριο. Υπάρχουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού και πρώτων υλών», τόνισε και αμέσως προσέθεσε: «Η ζήτηση οχημάτων στην ΕΕ μειώνεται. Υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός με τη μορφή μεγάλων επιδοτήσεων και μαζικής πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στην Κίνα. Κι ενώ ως ΕΕ είμαστε ο παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία, αποτυγχάνουμε να κερδίσουμε στον αγώνα για τις μπαταρίες, τη μικροηλεκτρονική ή το λογισμικό. Οι συνέπειες είναι γνωστές: Οι όγκοι παραγωγής είναι χαμηλότεροι σε σύγκριση με την προ COVID περίοδο, οι προμηθευτές βρίσκονται υπό πίεση για να μειώσουν το κόστος, εργοστάσια κλείνουν και χιλιάδες θέσεις εργασίας βρίσκονται σε κίνδυνο να χαθούν. Ο τομέας βρίσκεται εν μέσω βαθιών διαρθρωτικών αλλαγών, λόγω των τεχνολογικών αλλαγών, της απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα, της ταχείας αύξησης νέων παγκόσμιων ανταγωνιστών και ενός μεταβαλλόμενου γεωπολιτικού πλαισίου, και χρειάζεται την υποστήριξή μας».

Αναφερόμενος στις δυνατότητες για να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις, ο Επίτροπος τόνισε ότι «χρειαζόμαστε αφενός σταθερότητα για τους επενδυτές και την αγορά, αφετέρου σιγουριά και εμπιστοσύνη για τους πιθανούς αγοραστές σε αυτή την κρίσιμη στιγμή» και υπογράμμισε τα εξής: «Το αίτημα για να αλλάξει ριζικά το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, θέτει σε κίνδυνο τόσο τις επενδύσεις στην αγορά όσο και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να προσαρμοστούμε σε ένα πλαίσιο που θα αντικατοπτρίζει τις νέες εξελίξεις και ανάγκες. Η Πρόεδρος φον ντερ Λάιεν έχει ήδη ανακοινώσει στοχευμένη τροποποίηση των προτύπων διοξειδίου του άνθρακα για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά για τη διασφάλιση μιας τεχνολογικά ουδέτερης προσέγγισης. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν πρόκειται να απογοητεύσουμε, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, έναν τομέα που αντιπροσωπεύει άμεσα και έμμεσα 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ».

Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι υπάρχουν και «αισιόδοξες εξελίξεις» ταυτόχρονα στον κλάδο, όπως «τα νέα και πιο προσιτά καθαρά οχήματα που μπαίνουν στην αγορά, όπως παρουσιάστηκαν στο σαλόνι αυτοκινήτου των Βρυξελλών, ενώ υπάρχει αυξημένη ζήτηση για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων όπως καταγράφεται από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων, αρκεί η τιμή τους να είναι προσιτή».

Ο Επίτροπος υπογράμμισε πως τον βρίσκει σύμφωνο η προτροπή της Έκθεσης Ντράγκι για τη βελτίωση της καινοτομίας και της ηγετικής θέσης της ΕΕ στις νέες τεχνολογίες και ικανότητες, σημειώνοντας πως «η ευρωπαϊκή βιομηχανία κινδυνεύει να μείνει πίσω όσον αφορά το λογισμικό και τους συσσωρευτές επόμενης γενιάς. Χρειαζόμαστε μια ριζική αλλαγή εδώ, για να διασφαλίσουμε ότι οι μικρομεσαίες και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις μας θα παραμείνουν ανταγωνιστικές. Το Σχέδιο Ανταγωνιστικότητας, το οποίο παρουσιάσαμε, καθορίζει τη διαδρομή ανάμεσα στη γεφύρωση του χάσματος καινοτομίας και στη μείωση της γραφειοκρατίας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποκομίσουμε τα οφέλη από την τεχνολογική αλλαγή. Χρειαζόμαστε επίσης ταχύτατη προσαρμογή στις τεχνολογίες αιχμής και στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς αποτελούν ευκαιρία για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αφού αναπτύσσουν νέες αγορές και ελαχιστοποιούν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Προσωπικά θεωρώ απολύτως ξεκάθαρο ότι χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σε όλη την αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Συμφωνία για τη Βιομηχανία που θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα θα αντιμετωπίσει βασικές προκλήσεις. Δικός μας στόχος είναι να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και να μετριάσουμε τους κινδύνους διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σε μια σειρά από κρίσιμα υλικά στην Ευρώπη δεν έχουμε την πολυτέλεια να παραμείνουμε εξαρτημένοι κατά 80% από την Κίνα».

Το στοίχημα, σύμφωνα με τον κ. Τζιτζικώστα, είναι να διαμορφωθούν όροι ισότιμου ανταγωνισμού. «Δεσμεύομαι να εμβαθύνω τους δεσμούς μας με χώρες που συμμερίζονται τις ίδιες απόψεις για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας εκτός ευρωπαϊκής αγοράς και τη διερεύνηση τρόπων για την καλύτερη καθοδήγηση των άμεσων επενδύσεων τρίτων χωρών στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης», δήλωσε ο Επίτροπος.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Στις 7 Φεβρουαρίου ο γάμος του Νικόλαου Ντε Γκρες και της Χρυσής Βαρδινογιάννη

    Read Next

    ΕΟΔΥ: Τι είναι η μηνιγγίτιδα – Πώς μεταδίδεται

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular