• 24 Φεβρουαρίου, 2025

Breaking News :

Μεσαρά: Ασυνείδητοι σκόρπισαν φόλες στον Άγιο Θωμά- Έβαλαν το δηλητήριο σε μπολάκι με γάλα

Απίστευτη παρεξήγηση στο Ηράκλειο: Φοβήθηκε ότι επιχείρησαν να εμβολίσουν το αυτοκίνητο της λόγω της υπόθεσης των Τεμπών

Κάθε δεύτερη μέρα η υδροδότηση της κοινότητας Άνω Ακρίων, λόγω βλάβης σε γεώτρηση

Επιμορφωτικές Συναντήσεις στο Εσπερινό Γυμνάσιο Τυμπακίου (με Λυκειακές Τάξεις)

Νέα απάτη: Δήθεν κάρτα για μετακινήσεις με το αστικό ΚΤΕΛ για 6 μήνες

Κρήτη: Ανήλικος ο δράστης των πυροβολισμών έξω από κέντρο διασκέδασης

Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων στο Δημοπρατήριο του Α.Σ. Τυμπακίου, σήμερα 24 Φεβρουαρίου

Απεργιακή συγκέντρωση για τα θύματα των Τεμπών, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου στις Μοίρες

Κρήτη: Συνελήφθη ο 32χρονος που είχε «ρημάξει» αγροτικά και οικοδομικά μηχανήματα

Κρήτη: 20.000 ευρώ θα πληρώσει η οικογένεια για ελικόπτερο στην αναζήτηση του αγνοούμενου τουρίστα

Vinkmag ad

Απ. Τζιτζικώστας στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο: Ο δρόμος της ελληνικής ανάπτυξης περνά από τη βόρεια Ελλάδα και κέντρο της είναι η Θεσσαλονίκη

Vinkmag ad


Την πεποίθηση ότι ο δρόμος της ελληνικής ανάπτυξης περνά από τη βόρεια Ελλάδα και κέντρο της είναι η Θεσσαλονίκη» εξέφρασε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Απόστολος Τζιτζικώστας, κατά το 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

«Η Θεσσαλονίκη μπορεί αναπτυξιακά πια, και το δικαιούται ιστορικά, να γίνει το επίκεντρο ενός μεγάλου αστικού πόλου ανάπτυξης, με εθνικά χαρακτηριστικά που θα δίνει βάθος στο ελληνικό ΑΕΠ. Το πιστεύω πραγματικά. Ο δρόμος της ελληνικής ανάπτυξης περνά από τη βόρεια Ελλάδα και κέντρο της είναι η Θεσσαλονίκη. Έχουμε πλέον ανοίξει έναν νέο ιστορικό κύκλο στον οποίο η Μακεδονία διαδραματίζει έναν αναβαθμισμένο ρόλο για ολόκληρη τη χώρα, για τη Μεσόγειο, για την νοτιοανατολική Ευρώπη» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Επίτροπος, σε βιντεοσκοπημένη ομιλία του στο συνέδριο που διοργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΛΙΝΕΚΑ) σε συνεργασία με το Myportal.gr και το Πολιτιστικό Ημερολόγιο – Ατζέντα Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που υπάρχουν και να γίνουν αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, ώστε, όπως είπε, «να μετατρέψουμε την όποια ιστορική υστέρηση σε πλεονέκτημα, γιατί τη δυνατότητα αυτή μας τη δίνει η εξέλιξη της τεχνολογίας, η ίδια η φύση της νέας οικονομίας».

«Μπορεί για παράδειγμα να μην έχουμε εδώ εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία όμως κατασκευάζουμε εδώ πολλά εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία. Μπορεί να μην έχουμε τις μεγάλες βιομηχανικές δομές της δυτικής Ευρώπης, έχουμε όμως πλεόνασμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και είμαστε πάντοτε ένας λαός του επιχειρείν, της επιχειρηματικότητας, του εμπορίου, της υψηλής και πυκνής διασύνδεσης, της εξωστρέφειας. Έχουμε λοιπόν το πολιτικό και ιστορικό χρέος να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να ενώσουμε τις προσπάθειές μας, να ενώσουμε το οικονομικό και διανοητικό κεφάλαιο για να κάνουμε τον τόπο μας και την πατρίδα μας πιο δυνατή» πρόσθεσε.

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι υπάρχουν σήμερα μεγάλες παγκόσμιες προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα, και εθνικές και ευρωπαϊκές, ανέφερε ότι έρχονται γεωπολιτικές και γεωστρατηγικές αλλαγές μεγάλης κλίμακας και εξέφρασε την άποψη ότι «η Ελλάδα δεν πρέπει να τις αντιμετωπίσει φοβικά, ούτε αμυντικά, με εσωστρέφεια ή πλεονάζουσα ανησυχία».

«Μπορούμε και πρέπει να δούμε αυτές τις προκλήσεις ταυτόχρονα ως ευκαιρίες, ως μια ιστορική, πολιτική και οικονομική δυνατότητα όχι μόνο να υπερβούμε, αλλά να κάνουμε το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός που όχι μόνο θα μας διατηρήσει στον πυρήνα των ανεπτυγμένων οικονομιών και κοινωνιών, αλλά θα μας επιτρέψει να πρωταγωνιστήσουμε. Έχουμε τις προϋποθέσεις, τα αντικειμενικά πλεονεκτήματα, τη γεωγραφική θέση, το ανθρώπινο δυναμικό και μια τεράστια πολιτισμική παρακαταθήκη που μας ωθεί να πετύχουμε. Και έχουμε αποδείξει ότι όταν προχωράμε ενωμένοι, με σχέδιο και βούληση, ενωμένοι, μπορούμε να τα καταφέρουμε» πρόσθεσε.

Για τους τομείς των μεταφορών και του τουρισμού σχολίασε ότι βρίσκονται στον πυρήνα κάθε αναπτυξιακής προσπάθειας ενώ μίλησε για την καίρια γεωστρατηγική θέση της βόρειας Ελλάδας, την κατασκευή νέων υποδομών, την ηλεκτροκίνηση, το αεροδρόμιο Μακεδονία, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη ναυτιλία, τις μεταφορές και το εμπόριο. Γνωστοποίησε ότι προετοιμάζονται η στρατηγική για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και το σχέδιο για τις βιώσιμες μεταφορές ενώ θα παρουσιαστεί ως το τέλος της χρονιάς η ευρωπαϊκή στρατηγική για τα λιμάνια. Για τον τουρισμό είπε ότι η ΕΕ είναι ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο και η Ελλάδα στην πρώτη δεκάδα των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως. «Ο δικός μου στόχος είναι να παραμείνει εκεί στην πρώτη θέση παγκοσμίως» είπε και ανέφερε ότι στόχος είναι η πραγματική ευημερία και το θετικό αποτύπωμα του τουρισμού να φτάνει σε κάθε σπίτι.

Στον χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Κώστας Γιουλέκας, ανέφερε ότι κάποτε η Θεσσαλονίκη ζούσε σε μια οραματική κατάσταση, όλα φάνταζαν ότι κάποτε θα γίνουν και η πόλη κολλούσε σε ιδεοληψίες ενός αδηφάγου αθηνοκεντρικού κράτους. Από τότε, όπως είπε, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και ξαφνικά παρουσιάστηκαν πολλές ευκαιρίες βορειότερα της Αθήνας σε περιοχές που κάποτε τις θεωρούσαν μια επαρχία. Σήμερα, όπως υπογράμμισε, η περιοχή συνδυάζει προοπτικές, δυνατότητες και ευκαιρίες λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, καθώς βρίσκεται πολύ κοντά στα γειτονικά κράτη, τις ευκαιρίες και τις αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Επιπλέον τόνισε ότι «η περιοχή μας, η βόρεια Ελλάδα αλλά και η Ελλάδα, ολόκληρη η χώρα μας είναι μια νησίδα ασφάλειας και σταθερότητας σε όλη την ευρύτερη περιοχή». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις υποδομές και την εξωστρέφεια λέγοντας ότι η πόλη έχει πλέον μετρό ενώ το 2027 θα έχει ένα παιδιατρικό νοσοκομείο, το flyover, τη σύνδεση με το λιμάνι και τους οδικούς άξονες και αναβαθμισμένο το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Από την πλευρά της η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά επισήμανε ότι το στοίχημα για τη διοίκηση της περιφέρειας είναι «η σταθερότητα και η συνεχής ανάπτυξη» καθώς γίνονται χιλιάδες δράσεις και έργα που απαντούν στις ανάγκες της κοινωνίας, τις επιταγές της εποχής και την ανάπτυξη του τόπου. «Η περιφέρειά μας σήμερα είναι ισχυρή στην Ελλάδα και μεταξύ των κορυφαίων στην Ευρώπη. Έχει επενδύσει έμπρακτα στη συνεργασία και στις συνέργειες, υποστηρίζει κάθε μεγάλο έργο υποδομής και είναι ο σταθερός συμπαραστάτης των τοπικών κοινωνιών στα αναπτυξιακά αιτήματά τους» είπε και πρόσθεσε ότι το μεγάλο πλεονέκτημα σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια είναι η μεγαλύτερη χρηματοδοτική παρέμβαση που υπήρξε ποτέ στην Κεντρική Μακεδονία, το νέο ΕΣΠΑ με συνολικούς πόρους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ.

Στον χαιρετισμό του ο αναπληρωτής δήμαρχος Θεσσαλονίκης, αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού, Βασίλης Γάκης τόνισε ότι η ανάπτυξη πρέπει να είναι ισόρροπη και βιώσιμη, εκτίμησε ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πάρα πολύ καλά σχεδιασμένη πόλη αλλά πάσχει στην υλοποίηση ωστόσο εξέφρασε την αίσθηση ότι κάτι αλλάζει τα τελευταία χρόνια. Αναφερόμενος στο flyover σημείωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε και το έργο να γίνει συντομότερα και με τη λιγότερη ταλαιπωρία ενώ για την ανάπτυξη του λιμανιού είπε ότι για να γίνει κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου θα πρέπει να γίνουν και άλλα. Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι τελειώνουν οι μελέτες για να γίνει η δημοπράτηση της παρέμβασης στην πλατεία Δημοκρατία, προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση της πλατείας Διοικητηρίου ενώ ο δήμος υποστηρίζει τα έργα στην πλατεία Ελευθερίας, το Μουσείο Ολοκαυτώματος που όπως είπε, θα αλλάξει τη δυτική Θεσσαλονίκη και την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου με τη ΔΕΘ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Συνεχείς έλεγχοι στη Σαντορίνη: Συστήματα παρακολούθησης επιφανειακών παραμορφώσεων – Αγωνία για την τουριστική σεζόν

    Read Next

    «Θα κάνω ένα σόου για να κλάψω; Είναι στα όρια του ευτελούς»

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular