• 5 Φεβρουαρίου, 2025

Breaking News :

Τροχαίο με εγκατάλειψη στο Ηράκλειο: Σε κρίσιμη κατάσταση ο 18χρονος, ακρωτηριάστηκε ο 25χρονος

Αυτοκτονίες: Θλιβερή πρωτιά για την Κρήτη

Στα «μαύρα» σκοτάδια ο Κόκκινος Πύργος και το μισό Τυμπάκι

Kρήτη: Συνελήφθη 39χρονος για απειλή και εκδικητική πορνογραφία – Καταδίωκε την πρώην σύντροφό του από το 2023

Ηράκλειο: Στα χέρια της αστυνομίας ο ληστής με το μαχαίρι που εισέβαλε σε ζαχαροπλαστείο και καφετέρια

Στο Βενιζέλειο 11χρονο παιδάκι με τη μητέρα του μετά το τροχαίο στο δρόμο Ηράκλειο – Μεσαρά

«Ράγισαν» και οι πέτρες στο ΠΑΓΝΗ… Ενός λεπτού σιγή από τους χειρουργούς στη μνήμη του μικρού Άγγελου

Hράκλειο: Μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, «χτύπησε» δίκυκλο και εγκατέλειψε τους δύο τραυματίες

Σεισμοί: Ενημερωνόμαστε και διατηρούμε την ψυχραιμία μας (Βίντεο)

Τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό στην Ηρακλείου – Μεσαρά – Κυκλοφοριακό κομφούζιο στο σημείο

Βασικός πυλώνας πιστωτικής επέκτασης για τις ελληνικές τράπεζες οι χρηματοδοτήσεις των έργων ΣΔΙΤ


Η σημαντική συμβολή των ελληνικών τραπεζών στην υλοποίηση έργων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τους εκπροσώπους τους να παρουσιάζουν την πρόοδο και τις στρατηγικές τους για τη στήριξη του θεσμού, αναδείχθηκε από το σχετικό πάνελ συζήτησης, στο πλαίσιο του 5ο ΣΔΙΤ Forum, μια πρωτοβουλία της A Energy.

Ειδικότερα, ο Αντώνης Κούλης, Head of Concessions Finance & Advisory, Structured Financing της Εθνικής Τράπεζας, επισήμανε ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα συνεχίζει να στηρίζει τις επενδύσεις στην Ελλάδα, παρά τις προκλήσεις, όπως είναι η αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, των γεωπολιτικών εξελίξεων σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή και των μέχρι πρόσφατα υψηλών επιτοκίων.

Τα έργα ΣΔΙΤ δεν έχουν επηρεαστεί τα τελευταία χρόνια και αυτό δείχνει τη δυναμική τους, τόνισε ο κ. Κούλης, επισημαίνοντας ότι μέσα στο 2024 ολοκληρώθηκε ένας πολύ σημαντικός αριθμός έργων, τόσο παραχωρήσεων όσο και ΣΔΙΤ. Επί του παρόντος, υπάρχουν 43 έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 6,3 δισεκ. ευρώ περίπου, που βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να συμβασιοποιηθούν εντός των επόμενων μηνών. Οι χρηματοδοτήσεις ΣΔΙΤ, μαζί με τις συμβάσεις παραχώρησης και λοιπών έργων υποδομής, παραμένουν βασικός πυλώνας πιστωτικής επέκτασης για τις ελληνικές τράπεζες.

Ο Αλέξανδρος Παναγιωτάκης, Head of Project Finance της Τράπεζας Πειραιώς, ανέφερε ότι ένα σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρουν οι ελληνικές τράπεζες είναι ότι δίνουν δάνεια με μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής, σε αντίθεση με τις τράπεζες του εξωτερικού που δίνουν πιο short term δανεισμό. Ανέφερε επίσης, ότι η Τράπεζα Πειραιώς θεωρεί ακμάζουσα την αγορά ΣΔΙΤ, είτε έργων ανταποδοτικών ή μη, και πρωταγωνιστεί σε αυτόν τον τομέα, διοργανώνοντας στο πλαίσιο αυτό, χρηματοδοτήσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,6 δισεκ. στα έργα που έχουν ήδη κλειστεί και είναι στο pipeline.

Παράλληλα, ο όμιλος υποστηρίζει και επενδυτές στο bidding για τα νέα έργα. Έχει επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο στη χρηματοδότηση της Εγνατίας και σε όλα τα μεγάλα έργα αυτοκινητοδρόμων. Ήδη από το 2022 ανέλαβε κατά 100% τη χρηματοδότηση του έργου Flyover Θεσσαλονίκης. Επίσης, υπογράφηκε πρόσφατα η σύμβαση σύμπραξης για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία, έργο που η Πειραιώς χρηματοδότησε κατά αποκλειστικότητα. Επίσης, η τράπεζα συμμετέχει σε έργο fast broadband για οπτικές ίνες με μια ακόμα συστημική τράπεζα. Παράλληλα υπάρχουν προχωρημένες διαπραγματεύσεις για άλλα 4 έργα ΣΔΙΤ σε δημόσιες υποδομές.

Ο Γιώργος Ανωμερίτης, Head of Project Finance της Eurobank, ανάφερε ότι μετά από πολλά χρόνια παρουσίας των ΣΔΙΤ στην αγορά, έχει υπάρξει μία κανονικοποίηση των συμβάσεων και της κατανομής κινδύνων και έχει πλήρως αποτυπωθεί τι θέλουν να βλέπουν οι τράπεζες στις συμβάσεις ΣΔΙΤ. Τα σημεία αυτά είναι η ισορροπημένη κατανομή κινδύνων, η σαφήνεια στους όρους μηχανισμού πληρωμών καθώς και η αδειοδοτική ωριμότητα. Επίσης η προστασία δανειστών στο «κακό σενάριο» της καταγγελίας, τα λογικά επιχειρηματικά σχέδια που να εξυπηρετούν τα κόστη της εποχής και να δίνουν κίνητρο στους επενδυτές, η συνέπεια στην καταβολή μηνιαίων πληρωμών, καθώς και η καλή συνεργασία μεταξύ τραπεζών και της αναθέτουσας αρχής.

Ο Όμιλος Eurobank, επισήμανε επίσης, στηρίζει και θα συνεχίσει να στηρίζει τα έργα ΣΔΙΤ, έχοντας χρηματοδοτήσει αρκετά, ενώ είναι σε διαδικασία να χρηματοδοτήσει κάποια ακόμα, με ισχυρή διάθεση να στηρίξει τον θεσμό στο μέλλον, εκμεταλλευόμενος την υψηλή τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια και την ταχύτητα υλοποίησης.

Στην χρηματοδοτική ενότητα, έλαβαν επίσης μέρος ο Παναγιώτης Πρόντζας, Partner, επικεφαλής τμήματος Strategy and Investments Grant Thornton, ο οποίος, αναφέρθηκε ανάμεσα σε άλλα στην ανάγκη διεύρυνσης της δυνατότητας έκδοσης εγγυητικών επιστολών, προτείνοντας την εμπλοκή και των ασφαλιστικών εταιρειών στην έκδοσή τους. Ο Λεωνίδας Καταβελάκος, Head of Βusiness Development, Concessions & PPPs, ΑVAX επεσήμανε την ανάγκη επανεξέτασης του φορολογικού πλαισίου των εταιρειών ειδικού σκοπού των έργων ΣΔΙΤ, αλλά και την ανάγκη πλήρους τυποποίησης των συμβάσεων ΣΔΙΤ – θέματα στα οποία συμφώνησε και από τη δική της πλευρά η Roxana Todiroae, Infrastructure Advisory Practice Director, EY Ελλάδος.

Στο πρώτο μέρος της ενότητας, ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρθηκε στην επιτάχυνση των διαγωνισμών για τα έργα ΣΔΙΤ από το ΤΑΙΠΕΔ, στην επικείμενη προκήρυξη της ανάπλασης του χώρου της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, στην αξιοποίηση των ακινήτων εντός του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου και στα άλλα έργα με ΣΔΙΤ του ΤΑΙΠΕΔ, το νέο Κυβερνητικό Πάρκο Αντρέας Λεντάκης στην πρώην ΠΥΡΚΑΛ και τα δυο μεγάλα logistics στη Φυλή και στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

Το ΣΔΙΤ Forum, όπως επισημαίνουν οι διοργανωτές, πραγματοποιήθηκε με την ενεργό συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργείων, των αρχών των έργων ΣΔΙΤ, των επενδυτών και την συμμετοχή του κατασκευαστικού και περιβαλλοντικού κλάδου. Στο πλαίσιο εξάλλου της εκδήλωσης, τις σκέψεις του αναφορικά με την επιτάχυνση της υλοποίησης έργων με Σύμπραξη Δημόσιου- Ιδιωτικού Τομέα με παράλληλη τήρηση των δημοσιονομικών στόχων, κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, ενώ ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, εξήγησε τον τρόπο τον οποίο έχει επιλέξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προχωρήσει τις Πρότυπες Προτάσεις με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και τις προτεραιότητες του υπουργείου του στον τομέα των ΣΔΙΤ και των έργων παραχώρησης.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Ο πρέσβης επί τιμή Γ. Σαββαΐδης στο ΕΡΤΝews: Τα ελληνοτουρκικά και η μεταβατικότητα των διεθνών εξελίξεων

    Read Next

    Τηλεθέαση 24/11: Πρωτιά για το The Voice

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular