Σοκαριστικό τροχαίο δυστύχημα ανήμερα της Καθαράς Δευτέρας: Δύο νεκροί και τέσσερις τραυματίες

Κάθε χρόνο τέτοια ημέρα (όχι μόνο) αφιερώνουμε λίγο χρόνο σε όλους τους ανθρώπους που χάθηκαν στα νερά του κεντρικού Αιγαίου, ακούμε αυτούς που διασώθηκαν, το τι πέρασαν (μας το περιγράφουν και δεν μπορούμε να το πιστέψουμε), τους συγγενείς τους και την αγωνία τους. Ακόμα και σήμερα, 24 χρόνια μετά τα δάκρυα κυλάνε στα μάτια τους και εμείς που καταγράφουμε τα λόγια τους προσπαθούμε να ψελλίσουμε κάτι αλλά δεν “βγαίνει”. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στους ψαράδες της Πάρου, της Αντίπαρου και σε όσα πλοία βρέθηκαν κοντά στην τραγωδία με στόχο την παροχή βοήθειας στους επιβάτες του μοιραίου πλοίου.
Το «Εξπρές Σάμινα» 34 ετών ήταν έτοιμο για απόσυρση. Eνώ υπήρχαν και επίσημες καταγγελίες ότι το πλοίο κινούνταν με πολλές «πατέντες», που το καθιστούσαν επικίνδυνο για τους επιβάτες του, αυτό δυστυχώς ταξίδευε.
Η εισαγγελία Σύρου άσκησε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο σε βάρος του πλοιάρχου, του υποπλοιάρχου, του χειριστή πηδαλίου και του δόκιμου πλοιάρχου, καθώς και κατά παντός υπευθύνου.
Η έρευνα συνεχίστηκε και στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, στους εκπροσώπους της οποίας ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη για έκθεση επιβατών σε κίνδυνο.
Στις 2 Νοεμβρίου η Βουλή με 146 ψήφους κατά, 121 υπέρ και ένα παρών από τον ανεξάρτητο βουλευτή Βασίλη Κεδίκογλου απέρριψε την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με την ασφάλεια της ακτοπλοΐας.
Κατά της πρότασης τάχθηκαν το ΠΑΣΟΚ και ο Συνασπισμός, ενώ την υπερψήφισαν η ΝΔ και το ΚΚΕ.
Στις 29 Νοεμβρίου ο αντιπρόεδρος της Minoan Flying Dolphins και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παντελής Σφηνιάς, έβαλε τέρμα στη ζωή του, πέφτοντας από τον 6ο όροφο των γραφείων της εταιρείας στον Πειραιά υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες και λόγους.
Στις 21 Ιουλίου 2003 εκδόθηκε το πόρισμα του Ανώτατου Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων, το οποίο επέρριπτε βαριές κατηγορίες στον πλοίαρχο Βασίλειο Γιαννακή, τον υποπλοίαρχο Αναστάσιο Ψυχογιό, τον ύπαρχο Γεώργιο Τριανταφύλλου και τον Α’ μηχανικό Γεράσιμο Σκιαδαρέση.
Στο πόρισμα υπογραμμιζόταν ότι το πλοίο δε θα βούλιαζε, εάν οι στεγανές θύρες του μηχανοστασίου δεν ήταν ανοιχτές, και η διάσωση θα ήταν επιτυχέστερη, αν οι επιβάτες είχαν ενημερωθεί έγκαιρα.
Δύο χρόνια αργότερα, στις 7 Μαΐου 2005, άρχισε η δίκη των κατηγορουμένων για το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά και στις 27 Φεβρουαρίου 2006 εκδόθηκε η απόφαση, σύμφωνα με την οποία ο πλοίαρχος Βασίλειος Γιαννακής καταδικάστηκε σε κάθειρξη 16 ετών και ο υποπλοίαρχος Αναστάσιος Ψυχογιός σε κάθειρξη 19 ετών.
Οκτώ χρόνια επιβλήθηκαν στον ύπαρχο Γεώργιο Τριανταφύλλου, 8,5 χρόνια στον πρώτο μηχανικό Γεράσιμο Σκιαδαρέση και 15 μήνες στον ασυρματιστή Δημήτριο Τσούμα.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας Νικόλαος Βικάτος και Κωνσταντίνος Κληρονόμος καταδικάστηκαν σε φυλάκιση τεσσάρων ετών έκαστος.
Οι καταδικασθέντες, εκτός του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου, άσκησαν έφεση και αφέθηκαν ελεύθεροι.
Η δίκη σε δεύτερο βαθμό έγινε το 2007 στο Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά.
Στις 25 Ιουνίου εκδόθηκε η απόφαση, σύμφωνα με την οποία στον πλοίαρχο του «Εξπρές Σάμινα», Βασίλειο Γιαννακή, επιβλήθηκε κάθειρξη 11 ετών και 14 μηνών και στον υποπλοίαρχο Αναστάσιο Ψυχογιό κάθειρξη 12 ετών και 9 μηνών.
Τρία χρόνια επέβαλε το δικαστήριο στον ύπαρχο Γεώργιο Τριανταφύλλου, ένα χρόνο στον πρώτο μηχανικό Γεώργιο Σκιαδαρέση και 10 μήνες στον ασυρματιστή Δημήτριο Τσούμα.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας Νικόλαος Βικάτος και Κωνσταντίνος Κληρονόμος καταδικάστηκαν σε φυλάκιση δύο ετών έκαστος.
Οι Γιαννακής και Ψυχογιός οδηγήθηκαν στη φυλακή και οι υπόλοιποι αφέθηκαν ελεύθεροι με αναστολή ή εξαγορά των ποινών τους.
Στις 17 Ιουνίου 2010 ο Άρειος Πάγος μείωσε την ποινή του πλοιάρχου Γιαννακή στα 5,5 χρόνια.
24 χρόνια από το Ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα»: Το μαχαίρι που δεν έφτασε στο κόκκαλο.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος