Απίστευτο: Έβαλαν στο μάτι το παγκάρι, έριξαν σκοινί και μπήκαν στην εκκλησία από το καμπαναριό!
Μαθησιακά κενά αντιμετωπίζουν τουλάχιστον 2 στα 10 παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου. Στο μάθημα της Γλώσσας, το ποσοστό των μαθητών που αδυνατούν να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις χαμηλού βαθμού δυσκολίας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), ανέρχεται στο 20% και στα Μαθηματικά στο 25%.
Στην έρευνα συμμετείχαν 6.000 μαθητές της 3ης Γυμνασίου, από 300 σχολεία της χώρας. Στο 1ο επίπεδο δυσκολίας για το μάθημα της Γλώσσας, οι λανθασμένες απαντήσεις ανήλθαν στο 18,9 % και στο τρίτο επίπεδο δυσκολίας έφτασαν το 31%. Αντίστοιχα, στα Μαθηματικά Γυμνασίου οι λανθασμένες απαντήσεις στο 1ο επίπεδο δυσκολίας ανήλθαν στο 32% για να φθάσουν στο τρίτο επίπεδο δυσκολίας το 38.2%
Δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες «χωρίς διάγνωση»
Όπως διαπιστώθηκε οι μαθητές αδυνατούν να κατανοήσουν επαρκώς, τόσο τον προφορικό, όσο και το γραπτό λόγο, όπως και να διατυπώσουν με σαφήνεια τη σκέψη τους, ή να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα. Φαινόμενο που χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως λειτουργικός αναλφαβητισμός.
δεν έχουμε ξεκαθαρίσει που μπορεί να οφείλεται αυτό αναμφισβήτητα μια πιθανότητα είναι ότι τα παιδια περνάνε πολλές φορές τις τάξεις χωρις να έχουν κατακτήσει τις γνώσεις που πρέπει, επισημαίνει ο σύμβουλος εκπαίδευσης, Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος.
Το μεγάλο ποσοστό παιδιών που παρουσιάζουν δυσλεξία η μαθησιακές δυσκολίες που έχουν μείνει αδιάγνωστες υπολογίζεται σε 5 έως 15% των μαθητών, τόνισε από την πλευρά της η παιδοψυχολόγος, Αλεξάνδρα Καπάτου.
Μέτρα πρόληψης και πρώιμη διάγνωση των μαθησιακών κενών μόλις από την Τρίτη τάξη του δημοτικού επισημαίνουν οι ειδικοί που συμμετείχαν στην έρευνα.
Ρεπορτάζ: Ελένη Μπουγά
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος