• 6 Φεβρουαρίου, 2025

Breaking News :

Κρήτη: Οι μπαλωθιές τον έβαλαν σε μπελάδες

Κρήτη: 13χρονη άφησε την τελευταία την πνοή από σηψαιμία

Νέα απάτη: Με πρόσχημα ότι δικαιούται επίδομα της «άδειασε» τον λογαριασμό

Κρήτη: Μπήκαν με το αγροτικό στο γήπεδο και προκάλεσαν ζημιές

Ηράκλειο: «Σκηνοθέτησε» κλοπή για να πάρει χρήματα από την ασφάλεια

Παρέμβαση Αυγενάκη για την ενίσχυση του ΑΤ Φαιστού και ΤΑΕ Μεσαράς κατά την τουριστική περίοδο

Κόβουν την πίτα τους οι Σύλλογοι της Κοινότητας Καμηλαρίου

Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων στο Δημοπρατήριο του Α.Σ. Τυμπακίου, σήμερα 5 Φεβρουαρίου

Απίστευτο: Ξήλωσαν καλαθάκια στον Άγιο Τίτο Τυμπακίου, έκλεψαν και λουλούδια καινουργιοφυτεμένα (Φωτο)

Ο Αντιδήμαρχος Φαιστού Γιάννης Φασομυτάκης στην Πρωινή Πτήση, για την πορεία των μεγάλων έργων αλλά και τις χρηματοδοτήσεις για τις αθλητικές υποδομές – Άκρως αποκαλυπτική η παρέμβαση Αθουσάκη

Επενδύσεις για εγχώρια παραγωγή «πράσινων» αεροπορικών καυσίμων


Σχέδιο για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (Sustainable Aviation Fuels, SAF) προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο να καλυφθούν από εγχώριους πόρους οι υποχρεωτικοί στόχοι που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία ως προς την προσθήκη SAF στα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.

Όπως ανέφερε χθες η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου σε σχετικό συνέδριο που διοργανώνει το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), το ΥΠΕΝ προχώρησε τον προηγούμενο μήνα σε προκοινοποίηση αιτήματος προς την γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, προκειμένου να επιτραπεί η κρατική στήριξη στις επενδύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή αυτών των καυσίμων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και γενικό διευθυντή του ΚΑΠΕ Δημήτρη Καρδοματέα, η κοινοτική νομοθεσία προβλέπει από το 2025 υποχρεωτική πρόσμειξη SAF σε ποσοστό 2% στα αεροπορικά καύσιμα, το οποίο για τη χώρα μας θα καλυφθεί με εισαγωγές SAF που παράγεται από ενεργειακά φυτά, καθώς η εγχώρια παραγωγή βιοκαυσίμων δεν επαρκεί. Όμως από το 2030 το ποσοστό ανεβαίνει στο 6% με πρόσθετη υποχρέωση το 1,2% να μην προέρχεται από καλλιέργειες βιοκαυσίμων αλλά από e-fuels. Δηλαδή καύσιμα που παράγονται με την πρόσμιξη υδρογόνου και διοξειδίου του άνθρακα. Το υδρογόνο παράγεται με ηλεκτρόλυση νερού (αν η πηγή της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας είναι ανανεώσιμη τότε το υδρογόνο είναι πράσινο) ενώ το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί να εξαδσφαλιστεί από τη δέσμευση των αέριων ρύπων που παράγουν μεγάλες βιομηχανικές μονάδες (π.χ. τσιμεντοβιομηχανίες, διυλιστήρια κ.α.).

Σημειώνεται ότι η το ποσοστό των SAF στα αεροπορικά καύσιμα αυξάνεται περαιτέρω το 2050 σε 70% από το οποίο το 35% θα είναι e-fuels.

Ωστόσο επί του παρόντος το κόστος παραγωγής τόσο για τα SAF που προέρχεται από βιοκαύσιμα όσο και -κυρίως- για τα e-fuels είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με το κόστος των συμβατικών καυσίμων.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Επίσκεψη Φιντάν στην Αθήνα: Πώς την αξιολογούν στο ΕΡΤΝews Στεφανής, Συρίγος και Κατρούγκαλος

    Read Next

    Επική Ευγενία Σαμαρά για την τηλεοπτική της κόρη

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular