Κρήτη: Σπάνιο φιλμ του 1975 – Πηγαίνοντας στη Φαιστό (Bίντεο)
Το θανατηφόρο τροχαίο στο Νέο Ψυχικό, στην πλατεία Αγίας Σοφίας, όπου μια 88χρονη οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματός της και σκότωσε 41χρονο οδηγό μοτοσυκλέτας και τραυμάτισε τέσσερα άτομα, ενώ παρέσυρε με το ΙΧ της άλλα τέσσερα οχήματα, επαναφέρει στον δημόσιο διάλογο το θέμα για το κατά πόσο είναι ασφαλής η οδήγηση από ηλικιωμένους.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι οι οδηγοί από 65 ετών και άνω θα πρέπει να υποβάλλονται σε τακτικούς ιατρικούς ελέγχους, όχι μόνο από παθολόγο και οφθαλμίατρο, αλλά και από νευρολόγο, καθώς από αυτή την ηλικία ενδεχομένως αρχίσουν να εμφανίζονται και θέματα σε σχέση τη νοητική ικανότητα των ατόμων.
Η 88χρονη κινούμενη με το ΙΧ αυτοκίνητό της, επί της οδού Άγγελου Σικελιανού, σε αυτό εδώ το σημείο, έχασε τον έλεγχο του οχήματος, με αποτέλεσμα αυτό να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, να ακολουθήσει μία τρελή πορεία παρασέρνοντας μία μηχανή, το ΙΧ αυτοκίνητο, και καταλήγοντας μπροστά από τη νησίδα της Αγίας Σοφίας.
Οδηγοί και πεζοί, μιλώντας στο ΕΡΤΝews δήλωσαν: «Στα 70 ρε παιδιά δεν πρέπει να φτάνεις…Δεν πρέπει να οδηγούν. Από μόνοι τους, να τους το παίρνουν, κάτι…Αφού είναι κίνδυνος θάνατος», «Μετά τα 80 δεν πρέπει να οδηγεί κανένας. Τέλος!», «Δεν έχουν καλά αντανακλαστικά και υπάρχει κίνδυνος για τους υπόλοιπους».
Σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, δεν υπάρχει ηλικιακός περιορισμός στην οδήγηση. Όταν κάποιος φτάσει στα 65 έτη, υποχρεούται να εξετάζεται κάθε τρία χρόνια από παθολόγο και οφθαλμίατρο προκειμένου να εγκριθεί η ανανέωση του διπλώματος. Από τα 80 και μετά, προστίθενται δύο ακόμη ιατρικές ειδικότητες, νευρολόγος και ωτορινολαρυγγολόγος, ενώ η συχνότητα του ελέγχου μειώνεται στα δύο χρόνια.
Όπως δήλωσε πεζός: «Για να είναι στους δρόμους, πρέπει να έχουν και κάποιες πιστοποιήσεις, εξ όσων γνωρίζω. Εάν η κυρία αυτή είχε κάποιες πιστοποιήσεις, και παρ` όλα αυτά έκανε ό,τι έκανε, πρέπει να ψάξουν τους γιατρούς που έδωσαν τις βεβαιώσεις».
Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, από την ηλικία των 65 και μετά, το 25% των ατόμων παρουσιάζουν ήπια ή σοβαρότερα προβλήματα στις νοητικές ικανότητές τους.
Ο Σωκράτης Παπαγεωργίου Καθηγητής Νευρολογίας ΕΚΠΑ, αναφέρει ότι: «Οι ευάλωτες ηλικίες είναι 20-25 και οι ηλικίες, πάνω από τα 75 βλέπετε ότι αυξάνεται πάλι ο αριθμός των ατυχημάτων ανά ηλικία. Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται, όχι μόνο από παθολόγο και οφθαλμίατρο, αλλά και από νευρολόγο, και ο έλεγχος αυτός να συμπεριλαμβάνει τη νοητική ικανότητα, αλλά και την κινητική ικανότητα των ατόμων».
Οι ειδικοί προτείνουν επιπλέον μέτρα για διευκόλυνση των ηλικιωμένων οδηγών, όπως τοποθέτηση μεγαλύτερων σημάτων, ασφαλέστερες και πιο εμφανείς διαβάσεις, και οδήγηση μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Κοβός, Κώστας Στάμου
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος