• 22 Μαρτίου, 2025

Breaking News :

Μόνο στην Ελλάδα αυτό… Μηχανικός με άνοια «υπέγραφε» παράνομες άδειες δόμησης!

Άνδρας εγκλωβίστηκε στο όχημα του μετά από τροχαίο στο Ηράκλειο

Πρόστιμα 500 ευρώ σε αγρότες της Ιεράπετρας για μη έκδοση δελτίων αποστολής

Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων στο Δημοπρατήριο του Α.Σ. Τυμπακίου, σήμερα 22 Μαρτίου

Σοβαρό τροχαίο στο τούνελ Αγίας Βαρβάρας – Γυναίκα οδηγός έχασε τον έλεγχο και χτύπησε στο τοίχωμα – Καθυστερήσεις στην κυκλοφορία

Σοκαριστικό τροχαίο: Η στιγμή που Ι.Χ. παραβιάζει το κόκκινο και πέφτει πάνω σε αγροτικό – Δείτε βίντεο

Τραγωδία στον Γεροπόταμο: Ένοχοι ο πρώην Δήμαρχος και η Αντιδήμαρχος – Οι ποινές

Κρήτη: Οι απάτες με παράνομες επιδοτήσεις μετακινήθηκαν …από τα βοσκοτόπια στους ελαιώνες

Φωτιά σε αίθουσα του Πολυτεχνείου Κρήτης εν ώρα μαθήματος (Φωτο)

Κρήτη: Τροχαίο ατύχημα στις Μοίρες- Συγκρούστηκαν δύο αυτοκίνητα

Vinkmag ad

Κρήτη: Δέχτηκε «επίθεση» χάκερ από Αμερική και έβλεπε να του αφαιρούν 25 ευρώ κάθε λεπτό από το λογαριασμό του

Vinkmag ad

«Πανδημία» οι ηλεκτρονικές απάτες από χάκερ που αρπάζουν στοιχεία κάρτας και αδειάζουν τις τραπεζικές καταθέσεις σε λίγα λεπτά.

Μια νέα υπόθεση με απάτη, μέσω χρέωσης κάρτας, έρχεται στο φως της δημοσιότητας, με άνδρα να περιγράφει στο cretaone.gr πώς οι επιτήδειοι αφαιρούσαν χρήματα από τον τραπεζικό του λογαριασμό.

«Ευτυχώς, εκείνη τη στιγμή κοιτούσα την οθόνη του κινητού μου. Πρώτα είδα την ειδοποίηση (push notification) από την τράπεζα ότι χρεώνομαι 25 ευρώ, χωρίς βέβαια να έχω πραγματοποιήσει κάποια αγορά. Στην αρχή σκέφτηκα οτι μπορεί να κάνει χρήση της κάρτας η σύντροφός μου. Μέχρι να συνειδητοποιήσω τι ακριβώς έχει συμβεί, ακριβώς μετά από ένα λεπτό, έρχεται δεύτερη ειδοποίηση με νέα χρέωση 25 ευρώ. «Θα μου αδειάσουν το λογαριασμό», είπα και μπήκα άμεσα στην εφαρμογή της τράπεζας για να «παγώσω» την κάρτα», σημειώνει αρχικά στο cretaone.gr ο Ν.Ε.

«Πρόκειται για μία από τις δεκάδες παραλλαγές απάτης που μπορεί να φανταστεί κάποιος. Ο επιτήδειος «πορτοφολάς» ενδεχομένως έχει αγοράσει τα προσωπικά δεδομένα των κατόχων καρτών από κάποιον χάκερ που κατάφερε να υποκλέψει τα στοιχεία της κάρτας από εταιρεία ή κατάστημα, μετά από αγορά που πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν», εξηγούν ειδικοί στο cretaone.gr.

«Δέχεστε επίθεση απο Αμερική»

«Το σοκ ήταν τεράστιο, δεν μπορώ να καταλάβω πώς διέρρευσαν τα στοιχεία της κάρτας μου. Πήρα την τράπεζα και ενημέρωσα», προσθέτει ο Ν.Ε.

«Ναι, αυτή τη στιγμή βλέπουμε ότι δέχεστε επίθεση από την Αμερική», απάντησε ο εκπρόσωπος της τράπεζας, ο οποίος κατόπιν εντολής του Ν.Ε. προχώρησε στη διαδικασία αμφισβήτησης της συναλλαγής, διαδικασία η οποία μπορεί να πάρει αρκετό χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με την τράπεζα.

Πόσο προστετευμένοι είμαστε από τις αυξανόμενες απειλές του διαδικτυακού εγκλήματος;

Οι χάκερ καταφέρνουν να παραβιάζουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας των τραπεζών (push notification σε κινητό κ.λπ.) σαν παιχνιδάκι. Για την υποκλοπή των στοιχείων των καταθετών χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο, όπως SMS, email, το Facebook, ιστοτόπους αγγελιών αγοραπωλησίας όπως το marketplace κ.ά.

Ρίχνει «νερό στον μύλο» των «πορτοφολάδων»

Πώς αντιδρά όμως το σύστημα αν το θύμα αντιληφθεί και ειδοποιήσει άμεσα (συνήθως έπειτα από μήνυμα στο κινητό του από το σύστημα ειδοποίησης χρεώσεων) ότι γίνεται επίθεση χρεώσεων – και όχι απλά για υποψία διαρροής στοιχείων;

«Μεγάλες τράπεζες αφήνουν την απάτη να ολοκληρωθεί αντί να την μπλοκάρουν. Και την αφήνουν να εξελιχθεί, καλώντας τον πελάτη τους να υποβάλει ένσταση (αμφισβήτηση χρέωσης) έπειτα από εβδομάδες, αφού λάβει τον λογαριασμό που θα εκδοθεί», εξηγούν νομικοί στο creteone.gr και προσθέτουν ότι «αυτή η διαδικασία κινείται πάνω στις ράγες ενός ελλειπούς νομικού συστήματος, το οποίο αντί να ενισχύει τις τράπεζες να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην πρόληψη και διερεύνηση υποθέσεων ηλεκτρονικής απάτης, με στόχο τη σωστή διασφάλιση και ασφαλή εκτέλεση των συναλλαγών, ρίχνει «νερό στον μύλο» των «πορτοφολάδων» – χάκερ που καθημερινά χρεώνουν κάρτες και τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών».

Πώς να προστατευτούμε από απάτες

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, σε διάφορες περιοχές της χώρας, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά, η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:

  • Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
  • Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
  • Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

ΠΗΓΗ: cretaone.gr

    Read Previous

    Νέο κρούσμα μηνιγγίτιδας στην Αχαΐα – Στο νοσοκομείο βρέφος 2 μηνών

    Read Next

    «Οι άνθρωποι θέλουν να σε ρημάξουν. Τα σχόλια με επηρεάζουν ως γυναίκα, σύντροφο και μητέρα»

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular