Απίστευτο: Έβαλαν στο μάτι το παγκάρι, έριξαν σκοινί και μπήκαν στην εκκλησία από το καμπαναριό!
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου παρέστη στην τελετή υποδοχής του ιστορικού τεκμηρίου «Κύπελλο Μεσολυμπιάδας Αθήνα 1906», το οποίο επέστρεψε στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης, μετά από εξάμηνη παραμονή στο Μουσείο του Λούβρου.
Στη συνέχεια, η κυρία Σακελλαροπούλου, συνοδευόμενη από τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη, ξεναγήθηκε στη νέα μόνιμη έκθεση με τίτλο «Ολυμπιακοί Αγώνες».
Έπειτα η Πρόεδρος της Δημοκρατίας εγκαινίασε την έκθεση «Σικελιώτης/Τάσσος, μια φιλία με κοινές ρίζες» στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών.
Στο χαιρετισμό της ανέφερε: «Με χαρά εγκαινιάζω σήμερα την έκθεση «Σικελιώτης/Τάσσος: μια φιλία με κοινές ρίζες» στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών. Η συμπαράθεση των έργων αυτών των δύο κατ’ εξοχήν ανθρωποκεντρικών δημιουργών, των οποίων η τέχνη υπήρξε αντανάκλαση της κοινωνικής πραγματικότητας και των αντιθέσεών της, έκφραση άμεσα βιωμένων αξιών, αίτημα ελευθερίας, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Καλλιτέχνες και οι δύο από τους πλέον αναγνωρίσιμους της νεοελληνικής ζωγραφικής και χαρακτικής, σχεδόν ομήλικοι, ο Σικελιώτης και ο Τάσσος διέγραψαν μια παράλληλη πορεία μέσα από τις περιπέτειες της νεότερης ιστορίας μας και σ’ όλη τους τη ζωή δεν έπαψαν να συνομιλούν δημιουργικά, να συμβαδίζουν ιδεολογικά και αισθητικά, να παράγουν ένα έργο με βαθιά συνείδηση της κοινωνικής λειτουργίας της τέχνης.
Θεωρώ ιδιαίτερα συγκινητική αλλά και διδακτική την επιλογή των επιμελητών της έκθεσης να εστιάσουν στον ισχυρό συναισθηματικό δεσμό ο οποίος γεννήθηκε ανάμεσα στους δυο ομοτέχνους μέσα από τα έντονα κοινά βιώματα τους κατά την Κατοχή και τον Εμφύλιο, τη στράτευσή τους στην Αντίσταση, την αποχή τους από κάθε δημόσια εκδήλωση στη διάρκεια της δικτατορίας, τη βαθιά πίστη τους στον άνθρωπο, στην αξία, την αξιοπρέπεια, την αυτονομία του, στο δικαίωμά του στην ελευθερία αλλά και στην ευθύνη του απέναντι στην κοινωνία. Μέσα από τη συνέκθεση 150 και πλέον έργων του Σικελιώτη και του Τάσσου αποκαλύπτεται με ποιον τρόπο αυτές οι κοινές αρχές και αξίες αποτυπώθηκαν στην τέχνη και των δύο, μέσα από ποιες εμπειρίες και επιρροές οι δύο φίλοι έφτασαν να συγκλίνουν ως προς το ήθος, ακόμα και όταν αποκλίνουν ως προς την θεματική.
Ο Σικελιώτης, επηρεασμένος από τη βυζαντινή παράδοση, τη λαϊκή τέχνη, την προσωπογραφία των Φαγιούμ αλλά και πτυχές της μοντέρνας τέχνης, θα δώσει έμφαση στην απλότητα, την αμεσότητα, τη χρωματική λιτότητα, τη θέρμη των προσώπων· ο Τάσσος, επίσης με επιρροές από τη βυζαντινή αγιογραφία αλλά και από τον εξπρεσιονισμό, θα δημιουργήσει έργα πιο αυστηρά και επιβλητικά, με αδρή χάραξη, απουσία λεπτομερειών, έμφαση στο μαύρο χρώμα και μορφές που αποκτούν συμβολικές διαστάσεις. Αλλά και οι δύο θα δώσουν μια στιβαρή αισθητικά απάντηση στο ζήτημα της ελληνικότητας στην τέχνη, και οι δύο θα μιλήσουν για την κοινή ανθρώπινη μοίρα, για τις αγωνίες, τα βάσανα, τις προσδοκίες, τις ελπίδες του απλού, καθημερινού ανθρώπου, μεταμορφώνοντάς τον, άλλοτε στωικό και άλλοτε μαχητικό, σε σύμβολο μεγαλύτερο από τη ζωή».
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνεχάρη τη γενική διευθύντρια του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά «για την ευαισθησία με την οποία προσέγγισε το έργο δύο μεγάλων μορφών της νεοελληνικής τέχνης, τον ιστορικό τέχνης Μιγκέλ Μπελμόντε για την εξαιρετική επιμέλεια, και όλους όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της τόσο σημαντικής έκθεσης».
Διαβάστε επίσης:
Επίσκεψη της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου σε έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος