Κρήτη: Σπάνιο φιλμ του 1975 – Πηγαίνοντας στη Φαιστό (Bίντεο)
Το πώς αποτυπώνεται η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα βάσει της έρευνας της εταιρείας ερευνών Palmos Analysis παρουσιάστηκε στην πρεμιέρα της εκπομπής «Αναλύσεις» με τους Γιώργο Σιαδήμα και Μαριλένα Γεραντώνη στο ΕΡΤNews. Η έρευνα για λογαριασμό του ΕΡΤNews είναι αποκαλυπτική.
Σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο Διευθυντής Ερευνών της Palmos Analysis Πασχάλης Τεμεκενίδης, οκτώ στους δέκα (79%) έχουν λογαριασμό σε τουλάχιστον ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Ακόμη, στο 100% καταγράφεται η διείσδυση των μέσω κοινωνικής δικτύωσης στους νέους 17 – 34 ετών, 94% στις μεσαίες ηλικίες (35 – 54 ετών), 75% στις ηλικίες 55 – 64 ετών και 45% στους ηλικιωμένους άνω 65 ετών και άνω.
Επιπλέον:
- Περίπου 1 στους 4 (23%) έχουν λογαριασμούς και στα πέντε δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Messenger, Instagram, Youtube, TikTok).
- Το Instagram η δημοφιλέστερη επιλογή μέσου κοινωνικής δικτύωσης στους νέους (70% στις ηλικίες 17 – 24 ετών και 48% στις ηλικίες 25 – 34 ετών), το Facebook «παίρνει κεφάλι» από τις ηλικίες 35 και άνω (50% στους 35 – 44 ετών, 59% στους 45 – 54 ετών, 53% στους 55 – 64 ετών και 60% στους 65 ετών και άνω).
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-01-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-01-1024x576.jpg)
Πάνω από 9 στους 10 χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (93%) δηλώνουν ότι επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, περισσότεροι από 7 στους 10 (73%) δηλώνουν ότι τους επισκέπτονται πολλές φορές την ημέρα και 2 στους 10 (21%) δηλώνουν ότι είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η συχνότητα επισκέψεων αυξάνεται σημαντικά στους νεώτερους, ωστόσο και οι ηλικιωμένοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν ότι επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους πολλές φορές την ημέρα ή είναι συνεχώς συνδεδεμένοι σε ποσοστό άνω του 50%.
- Δύο ώρες την ημέρα αφιερώνουν κατά μέσο όρο στους λογαριασμούς τους οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 30% αφιερώνει τρεις και πάνω ώρες. Στις ηλικίες 17 – 24 ετών το ποσοστό όσων αφιερώνουν τρεις ώρες και πάνω την ημέρα φτάνει στο 71%, ενώ το 26% αφιερώνουν περισσότερες από τέσσερις ώρες την ημέρα.
- Το 95% των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους στον ελεύθερό τους χρόνο. Περίπου 1 στους 5 (22%) επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους την ώρα της εργασίας ή των σπουδών, το 17% όταν βρίσκονται με φίλους/γνωστούς και το 14% στη διάρκεια των γευμάτων. Η χρήση κατά τη διάρκεια εργασίας/σπουδών, γευμάτων και συνεύρεσης με φίλους/γνωστούς εμφανίζει σχεδόν διπλάσια ποσοστά στους νέους μέχρι 34 ετών και στους φοιτητές/σπουδαστές, ενώ εμφανίζεται αυξημένη και στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.
- Περισσότερο από το ¼ του ελεύθερου χρόνου τους (27%) διαθέτουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι χρήστες τους. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει εντυπωσιακά στους νέους (47% στις ηλικίες 17 – 24 ετών και 38% στις ηλικίες 25 – 34 ετών) και μειώνεται στο 15% στους μεγαλύτερους (ηλικίες 55 ετών και άνω).
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-02-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-02-1024x576.jpg)
Λόγοι χρήσης των social media
- Τρεις, ισοδύναμοι, οι βασικοί λόγοι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: ειδησεογραφική ενημέρωση, διασκέδαση/ψυχαγωγία και ενημέρωση για τα νέα φίλων/συγγενών (63% ο καθένας). Ακολουθούν οι επαγγελματικοί λόγοι (21%), η ανεύρεση εργασίας/απασχόλησης (15%), η κοινωνικοποίηση (14%) και η ανεύρεση συντρόφου (4%).
Οι επαγγελματικοί λόγοι γενικά και οι λόγοι κοινωνικοποίησης/ανεύρεσης συντρόφου αναφέρονται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες. Η λόγοι κοινωνικοποίησης και ανεύρεσης συντρόφου αναφέρονται κυρίως από τις ηλικίες 25 – 44 ετών.
- 1 στους 3 χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν ότι δεν έχουν γνωρίσει ή συναντήσει δια ζώσης (πρόσωπο με πρόσωπο) τους μισούς και πάνω από τους φίλους/ακολούθους τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, το 8% αναφέρουν ότι δεν έχουν γνωρίσει ή συναντήσει σχεδόν κανέναν.
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-03-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-03-1024x576.jpg)
Εθισμός στη χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης
- 1 στους 5 (21%) χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δηλώνουν «εθισμένοι» στην χρήση τους. Η παραδοχή του «εθισμού» είναι πολύ υψηλότερη στους νέους μέχρι 34 ετών (37 – 39%) και πολύ χαμηλότερη στις ηλικίες 55 ετών και άνω (7 – 9%).
- Σημαντικό ποσοστό όσων δηλώνουν «μη εθισμένοι» στην χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καταγράφουν ταυτόχρονα υψηλή συχνότητα επισκέψεων και χρόνου χρήσης. Πιο συγκεκριμένα, το 90% όσων δηλώνουν «μη εθισμένοι» επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τουλάχιστον μία φορά την ημέρα (24% μια φορά την ημέρα, 50% πολλές φορές την ημέρα και 16% είναι συνεχώς συνδεδεμένοι). Παράλληλα, το 21% όσων δηλώνουν «μη εθισμένοι» και επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, αναφέρουν ότι διαθέτουν περισσότερες από 3 ώρες ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, όσοι δηλώνουν «μη εθισμένοι» αναφέρουν ότι αφιερώνουν πάνω από το 1/5 του ελεύθερου χρόνου τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-11-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-11-1024x576.jpg)
Παιδιά και Social Media – Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης;
- Περισσότεροι το 1/3 (36%) των γονέων παιδιών μέχρι 15 ετών δηλώνουν ότι τα παιδιά τους έχουν λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε όσους έχουν παιδιά μόνο κάτω των 10 ετών το ποσοστό αυτό πέφτει στο 5% ή 1 στα 20 παιδιά και φτάνει στο 51% (περισσότερα από τα μισά παιδιά) σε όσους έχουν παιδιά μόνο από 11 μέχρι και 13 ετών και στο 85% (σχεδόν καθολική χρήση) σε όσους έχουν παιδιά 14 και 15 ετών.
- Δύο ώρες κατά μέσο όρο αφιερώνουν ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα παιδιά μέχρι 15 ετών που διαθέτουν λογαριασμούς σε αυτά. Μάλιστα, περίπου 1 στα 4 από αυτά (24%), αφιερώνουν περισσότερες από 3 ώρες την ημέρα.
Σημειώνεται πως 8 στους 10 γονείς παιδιών μέχρι και 15 ετών (78%) δηλώνουν ότι γνωρίζουν τα διαθέσιμα εργαλεία για τον γονικό έλεγχο της χρήσης του διαδικτύου από τα παιδιά.
Ένας στους τρεις γονείς παιδιών μέχρι και 15 ετών (32%) δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Κυβέρνηση για τον έλεγχο της πρόσβασης των παιδιών στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Περισσότερα μέτρα περιορισμού και ελέγχου ζητούν οι γονείς
- Μεταξύ των γονέων παιδιών μέχρι και 15 ετών που αναφέρουν ότι γνωρίζουν τα νέα μέτρα της Κυβέρνησης για τον έλεγχο της πρόσβασης των παιδιών στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 24% δηλώνουν ότι τα θεωρούν επαρκή, το 51% τα θεωρούν σωστά αλλά όχι επαρκή και το 18% τα θεωρούν ανεπαρκή και δηλώνουν ότι χρειάζονται περισσότερα. Συνολικά, καταγράφεται ένα αίτημα για την υιοθέτηση ακόμα πιο δραστικών/αυστηρών μέτρων για τον έλεγχο της χρήσης του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά.
- 2 στους 3 (67%) των γονέων παιδιών ηλικίας μέχρι και 15 ετών που γνωρίζουν τα νέα εργαλεία και την νέα πλατφόρμα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Κυβέρνηση για τον έλεγχο της πρόσβασης των παιδιών στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρουν ότι προτίθενται να τα χρησιμοποιήσουν, έναντι 23% που δηλώνουν ότι δεν θα τα χρησιμοποιήσουν. Το ποσοστό όσων δεν προτίθενται να χρησιμοποιήσουν αυξάνεται σημαντικά (43%) μεταξύ όσων έχουν παιδιά ηλικίας 14 και 15 ετών.
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-09-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-09-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-07-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-07-1024x576.jpg)
Ένας στους τέσσερις γονείς ελέγχει λίγο ή καθόλου τη δραστηριότητα των παιδιών τους στα Social Media
Ένας στους τέσσερις γονείς παιδιών μέχρι και 15 ετών (25%) αναφέρουν ότι ελέγχουν σε μικρό βαθμό ή και καθόλου την πρόσβαση και το περιεχόμενο που παρακολουθούν τα παιδιά τους στα social media, ενώ σχεδόν απόλυτα ή σε μεγάλο βαθμό ισχυρίζονται ότι το κάνουν το 43%.
Πώς κατανέμονται τα social media γεωγραφικά
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-04-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-04-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-05-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-05-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-06-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-GRAFHMA-06-1024x576.jpg)
Η ταυτότητα της έρευνας
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-TAYTOTHTA-01-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-TAYTOTHTA-01-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-TAYTOTHTA-02-1024x576.jpg)
![«Αναλύσεις» – Social Media: Μάστιγα ή εργαλείο μάθησης για τα παιδιά – Η πρώτη έρευνα της νέας εκπομπής του ΕΡΤNews](https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ANALYSEIS-KARTA-TAYTOTHTA-02-1024x576.jpg)
Η νέα εκπομπή του ΕΡΤNews
Η νέα εκπομπή στόχο έχει, μέσω των ερευνών κοινής γνώμης, να αναδείξει φλέγοντα θέματα, να κάνει παρεμβάσεις, αλλά και να προτείνει λύσεις
Οι «Αναλύσεις» με τους δημοσιογράφους Γιώργο Σιαδήμα και Μαριλένα Γεραντώνη και με τη συνδρομή της εταιρείας ερευνών Palmos Analysis θα παρουσιάζουν κάθε δεύτερη Πέμπτη από το ενημερωτικό κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης, μια έρευνα κοινής γνώμης για ζητήματα της επικαιρότητας.
Στο στούντιο θα βρίσκονται ειδικοί επιστήμονες, αλλά και θεσμικοί παράγοντες που θα προτείνουν λύσεις, με αφορμή τα συμπεράσματα των ερευνών.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος