Το αρνητικό πόρισμα της ΕΔΕΛ και η “απένταξη” του πρώτου τμήματος του δρόμου δεν επηρεάζει την ένταξή του στο ΕΣΠΑ, λέει το υπουργείο – Τι θα γίνει με την εργολαβία που θα δημοπρατηθείdromos

Με ένα ποσό της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ – από την … ουρά του ΕΣΠΑ – το υπουργείο δημοπρατεί την ολοκλήρωση του δρόμου της Μεσαράς ώστε να γίνουν όλες οι εργασίες (κατολισθήσεις, πρανή, γέφυρα Πανασού κα) σε μια “εργολαβία – σκούπα” και να παραδοθεί επιτέλους στην κυκλοφορία. Η δημοπράτηση του έργου με την ένταξη του ΕΣΠΑ θα γίνει κανονικά όπως διαβεβαιώνει το υπουργείο παρά την αρνητική έκθεση της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελεγχου (ΕΔΕΛ) η οποία απεντάσσει τμήματα του πρώτου έργου που έγινε Αγία Βαρβάρα- Απομαρμάς!

“Τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα, το τεχνικό δελτίο καλύπτει απολύτως το έργο και είναι επιλέξιμο στο ΕΣΠΑ” είπε στέλεχος του υπουργείου που θεωρεί διαδικαστικό το όλο θέμα και την καθυστέρηση που υπήρξε την αποδίδει στους σεισμούς της Κεφαλονιάς όπου έδωσε το βάρος εκεί το υπουργείο.

Και τι θα γίνει με την αρνητική έκθεση της ΕΔΕΛ που στην ουσία θέλει να ‘απενταχθεί’ το έργο από τα κοινοτικά προγράμματα αφού θεωρεί ότι δεν ήταν επιλέξιμος ο δρόμος μια και είναι γνωστό ότι δεν είχε οριστική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες κα όταν δημοπρατήθηκε;

“Υπάρχει όντως ένα θέμα με το πόρισμα της ΕΔΕΛ για το πρώτο τμήμα Αγία Βαρβάρα –Απομαρμάς αλλά κι αυτό η υπηρεσία το αντικρούει με επιχειρήματα. Νομίζω ότι και αυτή η διάσταση του προβλήματα θα ξεπεραστεί” τόνισε και ο προιστάμενος της αρμόδιας διεύθυνσης του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ.Γ.Αγαπάκης. Ο οποίος διευκρινίζει ότι το αρνητικό πόρισμα της ΕΔΕΛ για το πρώτο κομμάτι δεν επηρεάζει το δεύτερο τμήμα Απομαρμάς- Άγιοι Δέκα το “οποίο είναι απολύτως επιλέξιμο”.

Το έργο σύμφωνα με τον κ.Αγαπάκη είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και με τη δημοπράτησή του θα καλύψει όλες τις ανάγκες που έχει αυτή η εργολαβία για να τελειώσει ο δρόμος και να παραδοθεί.

“Μόνο στην περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί μεσα στο 2015 όπως προβλέπει το ΕΣΠΑ θα γίνει “γέφυρα” για την επόμενη προγραμματική περίοδο” λέει ο κ.Αγαπάκης που προσθέτει ότι “το ποσό των 40 εκατομμυρίων ευρώ καλύπτει απολύτως το έργο”.

“Έχουμε ολοκληρωμένο το 80% σχεδόν του δρόμου της Μεσαράς. Στο Νότιο τμήμα του έχουν πέσει και τα ασφαλτικά. Έχει γίνει η σήραγγα. Θα τακτοποιηθούν με την εργολαβία αυτή οι εκκρεμότητες και οι κατολισθήσεις και θα γίνει και η γέφυρα του Πανασού η μια από τις 5 αργότερα για να γίνει μαζί με το τέλος του δρόμου γιατί ειδάλλως θα χρειαζόταν να κλείσουμε το δρόμο και δεν είχε νόημα πριν ολοκληρωθεί όλος ο δρόμος” ανέφερε.

Τα τεύχη δημοπράτησης

Τις επόμενες ημέρες οι υπηρεσίες του υπουργείου  επεξεργάζονται τις τελικές λεπτομέρειες για να εγκρίνουν τα τεύχη δημοπράτησης και να γίνει η δημοπρασία . Να θυμίσουμε  ότι ο δρόμος που κατασκευάζεται –πριν από την εποχή της διακυβέρνησης Καραμανλή!- μέχρι την Μεσαρά έχει 3 σήραγγες και 5 κοιλαδογέφυρες-συνολικά τα τεχνικά έργα του έργου έχουν μήκος 2.500 μ. Το όλο έργο «Αγία Βαρβάρα – Καστέλι» ανήκει στο Διευρωπαικό δίκτυο , έχει μήκος 15,7 Km και χωρίζεται σε δύο υποτμήματα , το πρώτο από από αυτά , «Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά» 7,8 Κm και το δεύτερο «Απομαρμά – Καστέλι» 7,9 km.

Θυμίζουμε ότι ο δρόμος από Αγία Βαρβάρα- Απομαρμά είχε προχωρήσει ως το τέλος του 2011 με βάση τα όσα προέβλεπαν οι μελέτες και  κατέρρευσαν τα πρανή με πιο σοβαρή την κατολίσθηση (δεύτερη σε μικρό διάστημα στο όρυγμα Β-14, με μέτωπο πάνω από 100 μέτρα .

Οι κατολισθήσεις των πρανών ήταν τόσο σοβαρές- στα δύο ορύγματα ήταν οι πιο μεγάλες που φυσικά προκάλεσαν τη διακοπή των εργασιών και σημαντικές καθυστερήσεις ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκατομμυρίων ευρώ.

Ειδικά στο όρυγμα Β-14, που είναι αμέσως μετά την Αγία Βαρβάρα και πριν τον Απομαρμά, δεν ήταν η πρώτη φορά που είχαμε κατολίσθηση και γι’αυτό είχαν αναγκαστεί να αλλάξουν τις μελέτες! Αλλά κι όταν αυτό έγινε με τη νέα μελέτη είχαμε ξανά το ίδιο φαινόμενο! Κι έρχεται σε μια στιγμή που ο δρόμος είχε γίνει, τα πρανή είχαν γίνει 1 προς 1, ενώ η αρχική μελέτη προέβλεπε 3 προς 1!

Loading