Έτοιμο να δημοπρατηθεί το λιμάνι του Τυμπακίου.Dream fm




 

 


 

 

       ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΑΙΓΑΙΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Πειραιάς 03 Ιουλίου 2013 Αρ. Πρωτ.: 6611/252.283

 

Ταχ. Δ/νση: Ακτή Βασιλειάδη

Ταχ. Κώδικας : 185 10  ΠΕΙΡΑΙΑΣ

 

Τηλ: 210 4191464

Fax: 210 4064336

Email: ke@hcg.gr

ΠΡΟΣ: τη Βουλή των Ελλήνων

Δ/νση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

Τμήμα Ερωτήσεων

 

 

                                                                              Αριθ. Σελίδων: Απάντηση [02]


 

 

tromaktiko__main

ΘΕΜΑ: Απάντηση σε ερωτήσεις

Σχετ: Ερωτήσεις με αριθμ.πρωτ. 10755/17-5-2013 και 11225/31-5-2013 της Βουλής των Ελλήνων

 

 

Σε απάντηση ανωτέρω σχετικών, σας γνωστοποιούμε ότι η δημιουργία του λιμένα Τυμπακίου θα αποτελέσει μια πολύ θετική εξέλιξη για όλη τη Μεσαρά και ιδιαίτερα την περιοχή του Τυμπακίου και θα οδηγήσει στη δημιουργία εκατοντάδων νέων θέσεων εργασίας για τους κατοίκους της, ενώ μια τέτοια προοπτική ανοίγει νέους επιχειρηματικούς δρόμους για τον τουρισμό και την ακτοπλοΐα, συμβάλλοντας στην ενδυνάμωση του εμπορίου με τις χώρες της Βορειας Αφρικής, με αύξηση εξαγωγών τοπικών, γεωργικών, κτηνοτροφικών και άλλων προϊόντων προς αυτές.

 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι μελέτες του έργου είναι έτοιμες και το μόνο που μένει είναι  να δημοπρατηθεί, εφόσον δοθεί το “πράσινο φώς” από τις τοπικές Αρχές. Υπενθυμίζουμε πάντως σε αυτό το σημείο ότι το αναπτυξιακό σχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οσόν αφορά στο σημαντικό αυτό έργο αγγίζει σε κόστος το ένα 1 δισ ευρώ και περιλαμβάνει τέσσερα αναπτυξιακά έργα διεθνούς εμβέλιας, αλλά και το άνοιγμα χιλίων νέων θέσεων εργασίας. Αφετηρία της επένδυσης, η οποία έχει προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον Κινέζων, Νοτιοκορεατών, αλλά και πολλών εταιρειών από το Ντουμπάι, αποτελεί η δημιουργία διαμετακομιστικού Κέντρου μεταφοράς εμπορεματοκιβωτίων με δυνατότητα διακίνησης ενός εκατομμυρίου κοντέινερ ετησίως.

 

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του έργου όπως αυτός είχε διαμορφωθεί βάσει σχετικής προμελέτης το 2007, οι υπό μελέτη εγκαταστάσεις θα καταλάβουν περίπου 1.500 στρέμματα θαλάσσιου περιβάλλοντος και 100 στρέμματα χερσαίου περιβάλλοντος, ενώ οι λιμενολεκάνες θα εκτείνονται σε μια περιοχή 1.295 στρεμμάτων.

 

Όπως μάλιστα περιγράφεται στην προμελέτη, ο λιμένας στην πλήρη ανάπτυξη του θα περιλαμβάνει προσήνεμο μόλο και λιμενολεκάνη, με ωφέλιμο βάθος τα 18-19 μέτρα, όπου θα μπορούν να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα έξι φορτηγά πλοία, ενώ στα ανατολικά του λιμανιού θα μπορούν να εξυπηρετούνται σε ειδική ανεξάρτητη εγκατάσταση δύο οχηματαγωγά πλοία.

 

Όσον αφορά τη μαρίνα για τα σκάφη αναψυχής, η οποία θα αναπτυχθεί δυτικά του εμπορευματικού λιμένα, θα μπορούν, όπως επισημαίνεται, να δένουν 400 περίπου σκάφη μήκους έως και 15 μέτρων και 50 μεγαλύτερα σκάφη μήκους μέχρι 50 μέτρων. Τέλος αναφορικά με το χερσαίο περιβάλλον, το οποίο θα καταληφθεί από το έργο, στην προμελέτη γίνεται λόγος για μια λεπτή παραλιακή ζώνη σε συνδιασμό με την έκταση του δρόμου που θα συνδέει το λιμάνι του Νότου με το Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Και ενώ αναφερόμαστε σε αναπτυξιακό έλλειμμα, στην Κρήτη, η κατασκευή του λιμανιού του Τυμπακίου,  θα είναι μια πολύ σημαντική επένδυση, καθώς θα τοποθετήσει τη Νότια Κρήτη στον χάρτη του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου με παράλληλη δρομολόγηση επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων όπως και κρουαζιερόπλοιων. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι και τα σημαντικότερα και μεγαλύτερα ευρωπαϊκά-λιμάνια με τεράστια τουριστική  ανάπτυξη δείχνουν πάντοτε σεβασμό στην προστασία του περιβάλλοντος και στην πολιτιστική τους κληρονομιά. Σημειώνεται λοιπόν ότι η εν λόγω περιοχή της Κρήτης χρήζει προσεκτικής διαχείρισης λόγω των περιβαλλοντικών της ιδιαιτεροτήτων -ή περιοχή έχει χαρακτηρισθεί NATURA- χρειάζονται ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες.

 

Σύμφωνα επίσης και με τον νέο νόμο ν.4150/2013  «ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις»  δημιουργήθηκε η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και μάλιστα εντός των επόμενων ημερών θα οριστεί και το νέο διοικητικό συμβούλιο. Ήδη ετοιμάζεται Προεδρικό Διάταγμα και αυτό δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας, δικαίου αλλά και λειτουργίας του ανταγωνισμού προς τον επενδυτή, με πολύ καλύτερους όρους και εγγυήσεις σε σχέση με το παρελθόν. Παράλληλα, υπήρξαν νομοθετικές ρυθμίσεις στο ανωτέρω πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που επιταχύνουν την διαδικασία αδειοδότησης και υλοποίησης των έργων στις λιμενικές ζώνες. Επίσης, η ενίσχυση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων και η προσπάθεια που γίνεται για την δημιουργία λιμενικών δικτύων είναι μηνύματα που φαίνεται ήδη ότι αποδίδουν εξορθολογισμό της Λιμενικής διακυβέρνησης. Βασική προϋπόθεση για τη δημιουργία επενδύσεων είναι και το κατάλληλο νομικό πλαίσιο που παρέχεται ήδη με τον νέο νόμο που δημιουργήθηκε.

 

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι πάντοτε αρωγός και συμπαραστάτης σε κάθε προσπάθεια  βελτίωσης και αξιοποίησης των λιμένων της χώρας, οι οποίοι θεωρούνται “οχήματα ανάπτυξης” και μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη τόσο των τοπικών όσο και της εθνικής μας οικονομίας και κυρίως στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα μας.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου


Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης