egrafo

Εκτός ΕΣΠΑ και με τη βούλα της…Κρέτσου- ποια έργα που ήταν στο κόκκινο βγαίνουν οριστικά εκτός προγράμματος
Και η τελευταία ελπίδα να μπουν ως έργα –γέφυρα τα…υπολείμματα του ΕΣΠΑ διαψεύστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έδειξε τις…δημόσιες επενδύσεις για να αποπερατωθούν έργα όπως είναι ο δρόμος της Μεσαράς,αλλά και μεγαλύτερα σχέδια όπως το Κτηματολόγιο, το Μετρό Θεσσαλονίκης , οι σιδηροδρομικές συνδέσεις.

egrafo1

Ειδικά για το δρόμο της Μεσαράς που έχει περάσει από σαράντα κύματα υπήρχε μια μικρή ελπίδα για να βρεθεί λύση, αλλά δυστυχώς η επίτροπος κ.Κρέτσου δεν άφησε κανένα περιθώριο λέγοντας πως όσα έργα δεν τελείωσαν και χρειάζονται χρηματοδότηση μετά το τέλος του 2015 θα πρέπει να βρεθούν εθνικοί πόροι κοντά στο…1 δις.!

Πρόκειται για τα 14 ονομαζόμενα «έργα σε κίνδυνο», για την παρακολούθηση της πορείας των οποίων η Κομισιόν σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση έχει συγκροτήσει ειδικό μηχανισμό, όπως αναφέρεται σε απάντηση της Επιτρόπου Περιφερειακής Ανάπτυξης Κορίνα Κρέτσου .

Φυσικά δεν είναι μόνο αυτά τα 14 ονομαζόμενα «έργα σε κίνδυνο». Γιατί ο δρόμος της Μεσαράς δεν ήταν! Φαινόταν στον πίνακα ότι χρειάζεται επιτάχυνση και το υπουργείο Υποδομών δεσμεύτηκε ότι θα βρει λύση με τους αναδόχους (όπως και το Πάνορμο-Εξάντη) για να προχωρήσουν και ουσιαστικά είχε αναγνωρίσει ότι θα πάνε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Αλλά εάν τα λεφτά στο…τελικό ταμείο είναι πολλά που θα βρεθούν;

Ωστόσο, η κ.Κρέτσου είναι σαφής:

– Τον Οκτώβριο του 2011, οι ελληνικές αρχές και η Επιτροπή κατάρτισαν από κοινού έναν κατάλογο 181 έργων. Η πρόοδός τους κατηγοριοποιήθηκε σε 5 ομάδες. Στην ομάδα Γ (έργα για τα οποία απαιτείται επιτάχυνση) εντάχθηκαν 51 έργα, συνολικού ποσού 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Όσον αφορά την ομάδα Δ (έργα σε κίνδυνο), 14 έργα, συνολικού ποσού 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, θεωρείται ότι διατρέχουν τον κίνδυνο να μην ολοκληρωθούν εντός της περιόδου 2007-2013. Τα έργα αυτά, όπως το κτηματολόγιο, το ψηφιακό σχολείο και το Σύζευξις, χαρακτηρίστηκαν από τις υπηρεσίες της Επιτροπής ως έργα που αποτελούν «σημεία συμφόρησης».

– Η υλοποίηση των εν λόγω έργων τελεί υπό την εποπτεία ενός ειδικού μηχανισμού παρακολούθησης και ελέγχου, ο οποίος έχει συγκροτηθεί σε στενή συνεργασία με την ελληνική διοίκηση. Ο μηχανισμός αυτός επιτρέπει τον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων που πρέπει να επιλυθούν σε εύθετο χρόνο.

– Ακόμη και στην περίπτωση που τα έργα αυτά δεν έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015, παραμένει χρόνος για την ολοκλήρωσή τους μέχρι το κλείσιμο (Μάρτιος του 2017), πλην όμως οι δαπάνες μετά την ημερομηνία αυτήν πρέπει να πληρωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ως εκ τούτου, η διάθεση εθνικών κεφαλαίων το 2016 για την ολοκλήρωση των εν λόγω έργων είναι εξαιρετικά σημαντική.

Την σχετική ερώτηση είχε υποβάλει η ευρωβουλευτής κ.Σπυράκη που ανέφερε ότι
• 52 Έργα πρέπει να επισπευσθούν(αναμεσά τους και η Μεσαρά ) ύψους 5.5 δις ευρώ
• 14 Έργα είναι απίθανο να ολοκληρωθούν, ύψους 998 εκ ευρώ

 

www.cretalive.gr

Loading