Επιμορφωτικές Συναντήσεις στο Εσπερινό Γυμνάσιο Τυμπακίου (με Λυκειακές Τάξεις)


Θα σωθούν ζωές στην Κρήτη, αν ετούτη τη φορά ισχύσει το μέτρο, που υποχρεώνει τους χειριστές των τρακτέρ, να εγκαταστήσουν προστατευτικές αψίδες στα οχήματα αυτά, που από εργαλεία δουλειάς, μετατρέπονται διαρκώς σε…μηχανές θανάτου! Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022, υποχρεώνονται τώρα να το κάνουν, αφού είναι απολύτως αποδεδειγμένο, ότι σχεδόν όλοι οι χειριστές τρακτέρ, σε περιπτώσεις ανατροπών, χάνουν τη ζωή τους και μόνο όσοι έχουν προστατευτικές αψίδες, καταφέρνουν να βγουν ζωντανοί, έστω και μόνο σε σοβαρούς τραυματισμούς. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, η υποχρέωση αυτή έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Ο λόγος ήταν ότι δεν υπάρχουν στην αγορά εγκεκριμένες ΔΠΕΑ (Διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής για τους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες)!
Πάντως, φαίνεται πως τώρα, το νερό μπαίνει στο αυλάκι. Μέχρι το τέλος του χρόνου, οι αγρότες, που έχουν στην κατοχή τους τρακτέρ τα οποία κατασκευάστηκαν και πήραν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν τις 22 Μαΐου 1998, να έχουν προμηθευτεί και εγκαταστήσει τις ειδικές προστατευτικές μπάρες-αψίδες στους γεωργικούς τους ελκυστήρες.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι υπήρχε αυτή η απόφαση για το 1998! Πήρε μία παράταση ως το 2009. Και μέχρι σήμερα δίνονται διαρκείς παρατάσεις, παρά τη σπουδαιότητα του μέτρου!
Έτσι – όπως γράφει το agrocapital.gr – απαιτείται η απογραφή των διαξονικών ελκυστήρων, που ενώ γίνεται στις Περιφέρειες, δεν υπάρχει ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα ώστε να υπάρχει εικόνα για το πόσοι και ποιοι τύποι ελκυστήρων κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια…
Στο μεταξύ, σήμερα, η εθνική έγκριση τύπου (ισχύει μόνο για κυκλοφορία αγροτικών μηχανημάτων στην Ελλάδα) μιας ΔΠΕΑ, απαιτεί ως δικαιολογητικό την έγκριση τύπου ΕΕ.
Πρώτη αιτία η ανατροπή τρακτέρ
Τόσο στην Κρήτη, την Ελλάδα και συνολικότερα στην Ε.Ε. η πρώτη αιτία ατυχήματος και κυρίως δυστυχήματος στο χωράφι, είναι η ανατροπή τρακτέρ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μόνο μέσα στην τελευταία δεκαετία, στην Ευρώπη καταγράφονται γύρω στους 500 θανάτους κάθε χρόνο, ενώ τα μη θανατηφόρα ατυχήματα ξεπερνούν τα 150.000 στον αγροτικό τομέα και στον τομέα της δασονομίας!
Τα στοιχεία αυτά καταγράφει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία στην έκθεσή του “Ανασκόπηση του μέλλοντος της γεωργίας και της επαγγελματικής ασφάλειας και υγείας”.
Αναλυτικότερα, ως τα πιο συνηθισμένα ατυχήματα ή δυστυχήματα στον αγροτικό τομέα της Ευρώπης αναγράφονται τα εξής:
Ατυχήματα με το τρακτέρ (παράσυρση ή ανατροπή οχημάτων).
Πτώσεις από ύψος (από δέντρα, μέσα από στέγες).
Το χτύπημα από αντικείμενα που πέφτουν ή κινούνται (μηχανήματα, κτήρια, κορμοί δέντρων).
Πνιγμός (σε δεξαμενές νερού, σιλό σιτηρών).
Χειρισμός ζώων (που έχουν προσβληθεί από ζωονόσους).
Ατυχήματα με μηχανήματα (αφύλακτα κινούμενα μέρη).
Εγκλωβισμοί (κάτω από καταρρέουσες κατασκευές).
Ηλεκτρικό ρεύμα (ηλεκτροπληξίες).
Οι χρόνιες παθήσεις
Οι συνθήκες εργασίας στον αγροτικό τομέα τον καθιστούν, μάλιστα, ως το δεύτερο κατά σειρά επάγγελμα στο οποίο οι εργαζόμενοι καταγράφουν την πάθηση χρόνιων ασθενειών.
Περισσότερο από το 60% των εργαζομένων στον αγροτικό τομέα στην Ευρώπη αναφέρει μία χρόνια ασθένεια. Επίσης, η έκθεση καταγράφει μερικά από τα βασικά ζητήματα υγείας που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αγρότες, όπως η έκθεση σε χημικά φυτοφάρμακα και λιπάσματα και οι μυοσκελετικές διαταραχές.
Φωτογραφία: Facebook
Από: Παπαδάκης Χριστόφορος
neakriti.gr