likeio timpakiou2

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Παιδείας,

Ως εκπρόσωποι του δεκαπενταμελούς του Λυκείου Τυμπακίου λάβαμε το θάρρος να σας αποστείλουμε αυτή την επιστολή προκειμένου να σας εκθέσουμε μια σειρά αιτημάτων και παρατηρήσεων μας, που συσχετίζονται με τις επικείμενες τροποποιήσεις που θα λάβουν χώρα στο νέο Λύκειο. Η παιδεία είναι η κορωνίδα της προόδου μια χώρας και συμπαρατασσόμαστε στο πλευρό του υπουργείου σας ώστε να αναμορφωθεί. Βέβαια, αυτή η διαδικασία απαιτεί ισχυρή διαβούλευση και διαρκή διάλογο, προκειμένου να ακουστούν οι φωνές των μαθητών.
Οι φωνές των μαθητών, σύμφωνα με τους σύγχρονους παιδαγωγούς πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από ολους τους εμπλεκόμενους της μαθησιακής διαδικασίας και κυρίως από το ίδιο το Υπουργείο. Η πρόταση της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μας βρίσκει αντίθετους, αφού έρχεται στην εκπνοή του μαθητικού μας βίου, έχοντας επιλέξει κατεύθυνση σπουδών στην Β’ λυκείου και μην έχοντας επίγνωση της αυξημένης διδακτικής ύλης, με σκοπό την ανάλογη προετοιμασία μάς. Επίσης η κατάργηση των μαθημάτων γενικής παιδείας, ενισχύει την πνευματική μονομερεια, την στιγμή που ο σύγχρονος άνθρωπος στιγματίζεται από τις αρνητικές επιπτώσεις της εξειδίκευσης. Απόρροια αυτής της τακτικής είναι η ελλιπής διάπλαση των προσωπικοτήτων, αφού και στους στόχους της UNESCO (2000) , είναι η δημιουργία καθολικά μορφωμένων ανθρώπων.
Εξάλλου η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έρχεται στο προσκήνιο, χωρίς τα βιβλία να είναι γνωστά, η ύλη διαρκώς μεταβάλλεται και κυριαρχεί η φημολογία, η οποία διατηρεί με την σειρά της ένα κυνήγι μαγισσών που δεν ταιριάζει σε ένα σοβαρό υπουργείο, καθώς δεσπόζει η φημολογία. Πρέπει, λοιπόν, μια ουσιαστική ενημέρωση από πλευράς υπουργείου.
Αλλωστε, η αύξηση της ύλης βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την δημιουργία ενός σχολείου φιλικό στον μαθητή και με την διάθεση για αύξηση του ελεύθερου χρόνου. Το δόγμα <<η τσάντα στο σχολείο >> έμεινε υπόσχεση χωρίς αντίκρισμα. Το σχολείο μένει γνωσιοκεντρικό και μεγεθύνεται ο εξεταστικος προσανατολισμός του, εκκολαπτοντας μαθητές με ψυχοσωματικά προβλήματα, αφού το άγχος και η ανασφάλεια είναι φυσικά επακόλουθα του εξεταστικού προσανατολισμού του σχολείου.
Μείζον ζήτημα συνιστά επίσης και ο τρόπος εξέτασης από τις πειριφερειες, καθώς υπεισέρχεται ο παράγοντας της υποκειμενικοτητας, της διάκρισης και της εκπαιδευτικής ανισότητας. Ο στόχος όμως των σχολείων είναι η κοινωνική δικαιοσύνη μέσα από το πρίσμα της ισότητας και της πολιτικής επιλογής το σχολείο να προσαρμόζεται στις ανάγκες του μαθητή και όχι το αντίστροφο.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, ολοκληρώνοντας αυτή την επιστολή, έχοντας ισχυρή την πεποίθηση ότι από την θέση του θεσμού που εκπροσωπείται θα κινήσετε τις διαδικασίες για την προσωρινή άρση του νομοσχεδίου, ώστε να επανεξεταστούν όλες οι προτάσεις και οι όποιες αλλαγές να είναι πρός όφελος των μαθητών. Το υπουργείο παιδείας μπορεί να αποδείξει ότι είναι δημοκρατικό, σύγχρονο και ότι λειτουργεί ακολουθώντας τις ανανεωτικές εκπαιδευτικές τάσεις που θέλουν τον μαθητή στο επίκεντρο των εξελίξεων.
Με τιμήlikeio timpakiou

Loading