• 6 Μαρτίου, 2025

Breaking News :

Διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα στο Εσπερινό Γυμνάσιο Τυμπακίου με Λυκειακές Τάξεις

Στο σκαμνί 100 ύποπτοι για αγροτικές απάτες-μαμούθ – Αναφορές και για κτηνοτρόφους από την Κρήτη

Κρήτη: “Μπούκαρε” στο αστυνομικό μέγαρο με ψαροτούφεκο και τσεκούρι!

Κρήτη: Ακριβότερο αλλά μεγαλύτερο και έτοιμο το 2027 θα είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Κρήτη: Γραφείο κηδειών «έφαγε» πρόστιμο 2000 ευρώ για το κηδειόχαρτο  στην κολώνα

Κρήτη: Μηχανάκι έπεσε σε ανοιχτό φρεάτιο – Τραυματίστηκε ο οδηγός

Ηράκλειο: Τούρκικα φρεάτια στην «καρδιά» της πόλης… Έτσι στηρίζουμε την τοπική οικονομία;

Ηράκλειο: «Δήμαρχε, πού είναι το σχολείο;» – Στα «κάγκελα» οι γονείς για τις δεσμεύσεις χωρίς ανταπόκριση  

Κρήτη: Με 35 χιλιοστά, πλημμύρισε η περιοχή γύρω από το νέο Αεροδρόμιο – Καμπανάκι από το Δήμαρχο Βασίλη Κεγκέρογλου

Φόρτωμας: Πάγωμα διεκδικήσεων Κτηματικής – Οι εξελίξεις για Μεταφορικό Ισοδύναμο, ΦΠΑ και φράγμα Τσικαλαριού

Vinkmag ad

Κρήτη: Ακριβότερο αλλά μεγαλύτερο και έτοιμο το 2027 θα είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Vinkmag ad

Ακριβότερο αλλά έτοιμο το 2027 θα είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο πλέον θα είναι μεγαλύτερο από το αρχικό.

Αποφασίστηκε να σχεδιαστεί για τα επόμενα 50 χρόνια, και όχι για τα επόμενα 10 και προστέθηκαν ανάγκες που αφορούν την πρόσβαση και την προστασία πολιτιστικών θησαυρών που βρέθηκαν. Η κυβέρνηση προχωρά στην εξεύρεση των επιπλέον πόρων για να αποκτήσει η Κρήτη συνολικά το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Μεσογείου.

Τα έργα εκτελεί η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό του σχήματος ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ-GMR που έχει αναλάβει το έργο παραχώρησης για τη λειτουργία και συντήρηση του νέου αεροδρομίου. Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα, μετά την ολοκλήρωση των έργων θα χρειαστεί ένα διάστημα κάποιων μηνών για τη μεταφορά της λειτουργίας από το σημερινό αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου. Μετά από ένα διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας, η πλήρης έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου τοποθετείται το 2027.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα, ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μέτρα. Θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις και η κομβική του θέση εκτιμάται ότι μπορεί να το μετατρέψει σε ένα διεθνές κόμβο αερομεταφορών.

Η επικαιροποιημένη σύμβαση

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση, το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τ.μ., σχεδόν 32% πιο μεγάλο από ό,τι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατ. επιβάτες. Σε βάθος 25 ετών το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί 14 εκατ. επισκέπτες.

Στον σχεδιασμό προβλέπονται 8 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με φυσούνα. Στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι χωματουργικές εργασίες, ενώ πολύ προχωρημένα είναι τα αντιπλημμυρικά, οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων υδάτων κ.ά. Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων, επιφάνειας 443.000 τ.μ., και προβλέπεται επιπλέον περιοχή για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 τ.μ.

Εν τω μεταξύ, παραιτήθηκε από διευθύνων σύμβουλος του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) ο Ιωάννης Μετσοβίτης.

Πηγή: naftemporiki.gr

    Read Previous

    Σάσα Σταμάτη: Παρουσιάστρια σε συναυλία για να σωθεί ο μικρός Αλκίνοος

    Read Next

    Δ. Τεμπονέρας στο Πρώτο: Δεν αποκλείεται και νέα πρόταση προανακριτικής για την 717 – Τα τρένα ξανά στο δημόσιο έλεγχο (audio)

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular