
Ο Μανφρέντι Σααβέντρα είναι ο άνθρωπος που ενσαρκώνει τους φόβους του Φάνη στη σειρά Maestro καθώς υποδύεται τον Τζιοβάνι, τον Ιταλό μαφιόζο με τον οποίο έχει δοσοληψίες στην κρυφή επιχείρηση του, εκείνη της διακίνησης ναρκωτικών.
Λίγο πριν από την πρεμιέρα του 3ου κύκλου του Maestro, ο Μανφρέντι Σααβέντρα μίλησε στο okmag για τον τρόπο που έδωσε πνοή στον επιβλητικό Τζιοβάνι και την πρόθεση του να κάνει έναν κακό χωρίς κλισέ, ενώ εξομολογήθηκε πως η συμμετοχή του στη σειρά ήταν μια πραγματικά τυχερή στιγμή στη ζωή του.
Ο ίδιος μεγάλωσε σε μια μικρή πόλη στο κέντρο της Ιταλίας, αλλά είχε πάντα το ενδιαφέρον του στραμμένο γύρω από τις τέχνες. Έτσι, οδηγήθηκε στην υποκριτική και στο κομμάτι της παραγωγής. Έχει δουλέψει με σημαντικούς σκηνοθέτες όπως ο Έιμπελ Φεράρα με τον οποίο συνεργάστηκαν στο ντοκιμαντέρ Piazza Vittorio για το οποίο μιλά πάντα με υπερηφάνεια.

Η Piazza Vittorio είναι η πιο ζωντανή πλατεία της Ρώμης και το ντοκιμαντέρ αναδεικνύει την πολυπολιτισμική της διάσταση και την ποικιλομορφία της μέσα από αφηγήσεις των ανθρώπων που έχουν την κατοικία τους εκεί, όπως είναι και ο ηθοποιός Γουίλεμ Ντάφόε και ο σκηνοθέτης Ματέο Γκαρόνε.
Ο ρόλος του Τζιοβάνι στο Maestro
Ο χαρακτήρας του Τζιοβάνι μπορεί να μην έχει πολλές σκηνές στο Maestro, αλλά η σκιά του είναι παρούσα σε κάθε ενέργεια του Φάνη. Τι βρήκες ενδιαφέρον σε αυτόν τον χαρακτήρα;
Βρήκα ενδιαφέρον να δουλέψω πάνω σε έναν χαρακτήρα που είναι ο κακός της σειράς. Αλλά αυτό που είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμένα ήταν να δουλέψω πάνω στις αδυναμίες του. Σίγουρα έχει την οικογένεια στην Ιταλία που του έχει αναθέσει τη δουλειά και δεν γίνεται να μην τη φέρει εις πέρας. Γιατί ίσως κάτι κακό συμβεί και στη δική του οικογένεια αν δεν λύσει αυτό το πρόβλημα στους Παξούς. Προσπαθώ λοιπόν να δουλεύω και πάνω στους φόβους του χαρακτήρα του Τζιοβάνι.
Πρέπει να προστατεύσει την επιχείρησή του!
Ναι είναι σε μια επιχείρηση φυσικά που δεν είναι νόμιμη και έχει κανόνες πολύ σκληρούς. Αν δεν κάνεις αυτό που πρέπει, ίσως κάποιος να πεθάνει! Παίζει πολύ σοβαρό «παιχνίδι».

Πώς προέκυψε ο ρόλος του Τζιοβάνι;
Μέσω της casting director, Σοφίας Δημοπούλου. Με προσκάλεσε στην οντισιόν. Έκανα οντισιόν με τον Χριστόφορο. Η ζωή είναι φτιαγμένη από τυχερές συναντήσεις, από ευκαιρίες που σου προσφέρονται και πρέπει να είσαι έτοιμος να τις αρπάξεις. Έπρεπε να δουλέψουμε πάνω σε έναν χαρακτήρα που δεν είχε γραφτεί ακριβώς, δηλαδή στην αρχή είχε μόνο μία σκηνή ο Τζιοβάνι. Έκανα την οντισιόν και ο Χριστόφορος βρήκε κάτι ενδιαφέρον σε εμένα. Ήταν μια τυχερή στιγμή μου.
Ποια ήταν η πρώτη εντύπωση σου όταν συναντήθηκες με τον Χριστόφορο;
Ήμουν στην Ελλάδα ήδη 4 χρόνια τότε νομίζω. Είχαμε την πανδημία και είχα και την κόρη μου που είχε γεννηθεί εδώ στην Ελλάδα. Από την πρώτη στιγμή είδα έναν καταπληκτικό άνθρωπο. Δεν είχα εικόνα καλλιτεχνική γιατί δεν είχα δει τις δουλειές του τότε. Αλλά είδα έναν άνθρωπο που ήταν ξεκάθαρος στο τι ζητούσε για τη δουλειά που ήθελε να δημιουργήσει.

Είναι ενδιαφέρον. Γιατί στην Ελλάδα κάθε φορά που ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης παρουσιάζει μια καινούρια δουλειά είναι σημαντικό για την τηλεόραση και οι άνθρωποι που έχουν παρακολουθήσει τις σειρές και τις ταινίες του μέσα στα χρόνια γνωρίζουν τι να περιμένουν αναφορικά με την ποιότητά τους. Οπότε για εσένα ήταν διαφορετικό. Έπρεπε να το δεις στην πορεία.
Ναι! Επίσης δεν ήταν εύκολο για εμένα, ήταν το δεύτερο project που γύριζα στην Ελλάδα. Επιπλέον, δεν ήταν εύκολο να μπω στην οικογένεια του Maestro γιατί μπήκα την τελευταία ημέρα γυρισμάτων της πρώτης σεζόν. Ήταν ήδη οικογένεια, ήταν όλοι Έλληνες, ήμουν ο μόνος ξένος. Πρέπει να πω ότι ο Φάνης Μουρατίδης είναι για εμένα ένας καταπληκτικός ηθοποιός και άνθρωπος. Και εκείνος και ο Χριστόφορος με βοήθησαν πολύ να αισθανθώ άνετα στο σετ και με τις ατάκες, ήταν για εμένα μια μαγική συνάντηση. Νιώθω τυχερός που τους συνάντησα, όπως και όλους τους υπόλοιπους ηθοποιούς. Νιώθω πραγματικά ευγνώμων που δούλεψα με τόσο εκπληκτικούς ηθοποιούς. Και δεν είναι εύκολο. Ήταν οι ηθοποιοί, ήταν η παραγωγή. Ήταν μεγάλη ευκαιρία για εμένα ως ηθοποιός στην Ελλάδα.
Η αγαπημένη σου σκηνή από το Maestro ποια ήταν;
Η πρώτη σκηνή. Στο τέλος της πρώτης σεζόν. Μου άρεσε. Ήταν η «γέννηση» του Τζιοβάνι!

Καθώς το πρώτο επεισόδιο του 3ου κύκλου του Maestro μας πάει λίγο πίσω στον χρόνο, πρέπει να ρωτήσω θα δούμε τον Τζιοβάνι σε δράση πριν ή μετά τον θάνατο του Φάνη;
Σίγουρα θα τον δούμε στο παρελθόν. Προτιμώ να μην σου πω για το μέλλον. Σίγουρα όμως στο παρελθόν γιατί είναι μια παρουσία καθημερινή στο μαρτύριο του Φάνη, τον στρεσάρει πολύ ο Τζιοβάνι.
Δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε τι έλεγαν ο Φάνης και ο Τζιοβάνι στο πάρτι στο σκάφος. Είναι ο Τζιοβάνι υπεύθυνος για τον θάνατο του Φάνη; Ζει η Σοφία;
Αυτά δεν τα ξέρω! Δεν διάβασα το σενάριο! (Γέλια)

Να το θέσω διαφορετικά. Υπάρχουν σκηνές από το πάρτι στο σκάφος που δεν είδαμε και έχουν σημασία για την πλοκή;
Αυτό που έχω να πω είναι ότι κάθε σκηνή που έχει γράψει ο Χριστόφορος είναι σημαντική για την πλοκή. Οπότε ναι!
Η οικογένειά σας στην Ιταλία είδε το Maestro; Σας έκαναν σχόλια για τον ρόλο σας ή τη σειρά;
Έχω οικογένεια στην Ιταλία, αλλά και στις ΗΠΑ. Και από τις δύο πλευρές και από φίλους φίλων φάνηκε ότι εκτίμησαν πολύ αυτή τη δουλειά. Σε όλους άρεσε. Οπότε είμαι πολύ χαρούμενος.
Έχοντας δουλέψει με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη μπήκατε στη διαδικασία να δείτε παλαιότερες δουλειές του;
Είδα τις δύο ταινίες του.
Τι ξεχωρίσατε περισσότερο;
Εκείνο που μου αρέσει περισσότερο, είναι ο τρόπος που ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης γράφει για τις ανθρώπινες σχέσεις. Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που τις προσέγγιζε στις ταινίες του. Είναι ξεκάθαρο το ταλέντο του στο να εξερευνεί τις ανθρώπινες σχέσεις και τα συναισθήματα.

Η μετακόμιση στην Ελλάδα για έναν έρωτα και τα παιδιά του
Έμαθα ότι είσαι ερωτικός μετανάστης στην Ελλάδα. Είναι αλήθεια;
Ναι! Ήρθα στην Ελλάδα το 2017 εξαιτίας ενός ωραίου έρωτα με μια Ελληνίδα. Αποκτήσαμε μια κόρη μαζί την Εμμανουέλα που είναι έξι χρονών.
Πώς γνωριστήκατε;
Γνωριστήκαμε σε μια μαγική συνθήκη σε ένα πάρτι στη Ρώμη, σε μια μαγική τοποθεσία. Στην ίδια που ο Πάολο Σορεντίνο γύρισε την οσκαρική ταινία «Η τέλεια ομορφιά». Τώρα έχουμε χωρίσει, αλλά έχουμε εξαιρετικές σχέσεις. Πρώτα ερωτεύτηκα εκείνη και μετά την Ελλάδα.

Τώρα ζεις στην Ελλάδα;
Ζω περίπου δύο εβδομάδες στην Ελλάδα και δύο στην Ιταλία. Στην Ιταλία έχω ακόμα δύο παιδιά, τον Βιτόριο Χόρχε που είναι 8 ετών και την Εύα που είναι 14.
Τα παιδιά σου έχουν δείξει κάποιο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον και πώς θα ένιωθες αν ακολουθούσαν να χνάρια σου και επέλεγαν να γίνουν ηθοποιοί;
Δεν είμαι σίγουρος. Με όλα μου τα παιδιά παίζουμε, χορεύουμε, τραγουδάμε, ζωγραφίζουμε και διαβάζουμε και παίζουμε θέατρο συνεχώς. Με την Εμμανουέλα που είχα την τύχη να περάσω περισσότερο χρόνο στο σπίτι μαζί της και με τη μητέρα της, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έπειτα, αναπτύξαμε καταπληκτική σύνδεση σε όλα αυτά, αλλά δεν ξέρω τι θα φέρει το μέλλον στα παιδιά μου. Ελπίζω να βρουν τον δρόμο τους κι εγώ θα είμαι δίπλα τους. Σίγουρα θα μου άρεσε.
Τα μελλοντικά επαγγελματικά σχέδια
Είσαι και ηθοποιός και παραγωγός, ποιο από τα δύο νιώθεις να σε κερδίζει περισσότερο;
Αυτή την περίοδο είναι περισσότερο η υποκριτική. Αλλά πριν από 3-4 χρόνια θα έλεγα παραγωγός. Είναι πολύ ωραίο να δημιουργείς έναν χαρακτήρα. Αλλά και στη δουλειά μου ως παραγωγός στην εταιρεία μου είμαι εκείνος που διαβάζει σενάρια ώστε να βρει το καλύτερο, οπότε νιώθω εξίσου ενθουσιασμό και στην παραγωγή μιας ταινίας, όπως και σε έναν καινούριο ρόλο.

Γράφεις και σενάρια;
Γράφω πολύ, αλλά δεν θεωρώ τον εαυτό μου σεναριογράφο.
Έχοντας μεγαλώσει στην Ιταλία και ζήσει στην Ελλάδα τα τελευταία 7 χρόνια τι ομοιότητες βλέπεις στους ανθρώπους και τι δυσκολίες αντιμετώπισες στην προσαρμογή στην ελληνική κουλτούρα;
Θεωρώ τον εαυτό μου «παιδί της Ελλάδας» γιατί η κουλτούρα μου στο μέρος που μεγάλωσα έχει μεγάλη σχέση με την Ελλάδα. Όπως και όλη η δυτική κουλτούρα. Η ποίηση, το θέατρο και όλες οι τέχνες είναι στη ζωή μου και νιώθω πραγματικά να ανήκω στην Ελλάδα που όλα γεννήθηκαν. Γεννήθηκα σε μια μικρή πόλη στο κέντρο της Ιταλίας που είναι πολύ κοντά στην Πελοπόννησο, στα μέρη της υπαίθρου που παράγουν κρασί και λάδι. Ήταν πολύ εύκολο επομένως για εμένα να προσαρμοστώ στις ελληνικές συνήθειες. Για παράδειγμα πριν από δέκα ημέρες πήγα να μαζέψω ελιές και να φτιάξω το λάδι μου. Από το μέρος που προέρχομαι δεν υπάρχουν πολλές διαφορές με την Ελλάδα. Una Faccia, Una Razza!

Έχεις κάποιο καινούριο project στα σκαριά;
Μόλις γύρισα μια ταινία στην Ιταλία σε σκηνοθεσία Αντρέα Ντε Σίκα, ανιψιού του μεγάλου σκηνοθέτη Βιτόριο Ντε Σίκα. Το επόμενο project μου στην Ελλάδα, είναι η πρώτη μου παραγωγή εδώ με την Έφη Σκρομπόλα και τη View Master Film. Είναι μεταφορά της παράστασης «Εθνικός Ελληνορώσων» που είδα στο θέατρο την πρώτη χρονιά που ήμουν στην Ελλάδα. Είμαι πολύ χαρούμενος που συγκεντρώσαμε τα απαραίτητα χρήματα για να την κάνουμε και θα παίζουν οι ίδιοι ηθοποιοί όπως στην παράσταση. Είμαι πολύ περήφανος για αυτή τη δουλειά.
Τι θα ήθελες να σου φέρει το μέλλον στη δουλειά σου;
Θα ήθελα να μπορώ να διαβάζω περισσότερα ωραία σενάρια και να δοκιμάζω τον εαυτό μου σε ωραίους χαρακτήρες.
Διαβάστε επίσης: Maestro: Η ανατροπή στην προβολή των 4 τελευταίων επεισοδίων στο Mega