• 4 Μαρτίου, 2025

Breaking News :

Ηράκλειο: Στη φυλακή ο 17χρονος «πιστολέρο» της Ικάρου

Με πυροβόλησαν την ώρα που τραγουδούσα, λέει ο Βασίλης Σκουλάς και εναντιώνεται στις μπαλωθιές

Ηράκλειο: Άναυδοι έμειναν οι οδηγοί με το αρνάκι που «έκοβε βόλτες» στη Λεωφόρο Κνωσού

Κρήτη: «Μπούκαραν» σε καφε-παντοπωλείο και έκαναν  απόκριες με μακαρόνια, κονσέρβες και ουίσκια

Κρήτη: Πήγε για επίσκεψη στο νοσοκομείο και ξάφρισε την τσάντα επισκέπτριας

Τραγικό: 26χρονος γρονθοκόπησε τον ηλικιωμένο παππού του και τον χτύπησε με πέτρα στέλνοντάς τον στη ΜΕΘ

Απίστευτο: Οδηγός στο Ηράκλειο, περίμενε στο φανάρι για να ανάψει πράσινο και του άρπαξαν το σταυρό από το λαιμό

Ανήλικος επιβάτης έπαθε ηλεκτροπληξία στο πλοίο της Γραμμής από Πειραιά για Ηράκλειο

Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων στο Δημοπρατήριο του Α.Σ. Τυμπακίου, σήμερα 4 Μαρτίου

Δήμος Φαιστού: Εσπερίδα με θέμα: «Παιδιά και Οθόνες» αύριο στο Πολύκεντρο Μοιρών

Vinkmag ad

«Υπαίθρια γλυπτική της Καλαμάτας (1915-2021)»

Vinkmag ad


Ένας τόπος με μεγάλη ιστορία, διακρίνεται από το πλήθος των μνημείων που την συνοδεύουν. Πόσοι όμως γνωρίζουν έστω και ελάχιστα για αυτά τα μνημεία ή την ιστορία;

Όπως φαίνεται ελάχιστοι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του δημοσιογράφου της ΕΡΤ Κώστα Γαζούλη, ο οποίος παρουσιάζει την έξυπνη ιδέα ενός ανθρώπου που θέλει να καταστήσει οικία και γνωστά τα μνημεία που κοσμούν την Καλαμάτα.  

Η αγάπη για την ιστορία και τις τέχνες ήταν το κίνητρο για τον Γιώργο Καραμπάτσο, θεολόγο και συγγραφέα ενός λευκώματος, όπου περιλαμβάνονται όλα τα μνημεία της σύγχρονης εποχής από το 1915 έως και το 2021. Μια μελέτη, η οποία αποτελεί έναν τουριστικό οδηγό για τα τοπόσημα, που ταυτίστηκαν με ηρωικές μορφές και γεγονότα. 

«Υπαίθρια γλυπτική της Καλαμάτας (1915-2021)»

Η υπαίθρια γλυπτική ξεκίνησε με μια στήλη για την οικογένεια Κυριακού που βρέθηκε στο επίκεντρο της ελληνικής επανάστασης. Ενδεικτικά ο κ. Καραμπάτσος αναφέρει μια αναθηματική στήλη όπου αποτυπώνεται το πρώτο έγγραφο μετά την έναρξη της επαναστάσεως που εστάλη σε όλες τις αυλές της Ευρώπης ενημερώνοντας τους ξένους ότι η αγώνας των Ελλήνων ξεκίνησε και η Καλαμάτα είναι ελεύθερη πόλη.

«Υπαίθρια γλυπτική της Καλαμάτας (1915-2021)»

Από την προτομή του Αναγνωσταρά, του Νικηταρά και του Παπαφλέσσα έως τις φιγούρες της Πολυδούρη και τις Μαρίας Κάλλας, έως τους τελευταίους πεσόντες στην Κύπρο το 1974, κάθε περίπατος είναι γεμάτος με τις μνήμες, που θα έπρεπε να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών αναφορών των κατοίκων, οι οποίοι έχουν την τύχη να ζούν μέσα σε έναν τέτοιο πλούτο.   

«Υπαίθρια γλυπτική της Καλαμάτας (1915-2021)»

Σύντομα η τεχνολογία θα επιτρέψει την τοποθέτηση ειδικών πινάκων στα μνημεία όπου μέσω του κινητού οι επισκέπτες θα λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες για τα μνημεία που κοσμούν πάρκα και πλατείες της Καλαμάτας.

Η άγνοια των κατοίκων της Καλαμάτας για το πρόσφατο και απώτερο παρελθόν δεν είναι πρωτοφανής. Οι περισσότεροι στην χώρα περπατούν υπέργεια και υπόγεια ανάμεσα στα μνημεία που σηματοδοτούν την ύπαρξη τους και τα θεωρούν δεδομένα, κάτι σαν διακοσμητικά στοιχεία, που προσελκύουν τουρίστες. Ίσως καλύτερα ενημερωμένοι είναι οι ξένοι επισκέπτες που περιδιαβαίνουν με έναν οδηγό ιστορίας στο χέρι και διαπιστώνουν ότι σε κάθε βήμα η ιστορία βοά.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος





Source link

    Read Previous

    Ζώδια – Βάσια Μαυράκη: 9 πράγματα που πρέπει να κάνουμε με την Αφροδίτη στον Κριό

    Read Next

    Πάτρα: Εκτεταμένοι έλεγχοι και 93 συλλήψεις για διάφορα αδικήματα το τριήμερο της Αποκριάς

    Leave a Reply

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Most Popular