kymoiron

 

 

 

 

 

 

 

 

Η απάντηση του Γιατρού στην καταγγελία που έγινε στον Dreamfm για το ΚΥ Μοιρών Την δική του απάντηση και εξήγηση για το περιστατικό που καταγγέλθηκε την Τετάρτη στην πρωινή εκπομπή του Dreamfm.gr δίνει με email που έστειλε στο σταθμό, ο γιατρός.

Ακούστε την καταγγελία που είχε γίνει ΕΔΩ

Η απάντηση του Γιατρού

Subject:  Καταγγελία πολίτη για μη εξυπηρέτηση στο Κέντρο Υγείας Μοιρών.

Message:
Θα ήθελα να δώσω μια απάντηση όσον αφορά καταγγελία πολίτη στον σταθμό σας, για μη εξυπηρέτηση στο Κ.Υ Μοιρών, όσον αφορά συνταγογράφηση φαρμάκων.

Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι ασθενείς οτι ο μονος αρμόδιος για τον καθορισμό της θεραπείας στον ασθενή είναι ο ιατρός και συγκεκριμένα ο ιατρός που εξετάζει και παρακολουθεί τον ασθενή. Άλλος ιατρός δεν έχει ευθύνη περί αυτού. Αυτό το καθορίζει το Π.Δ 121/2008 ΑΡΘΡ. 2 ΚΑΙ 2ε, το οποίο αναφέρει ότι:, “ο ιατρός συνταγογραφεί ΜΟΝΟ αφού εξετάσει τον ασθενή και ΜΟΝΟ για νοσήματα  της ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΆΣ ΤΟΥ” . Οπότε δεν μπορεί ΑΛΛΟΣ ιατρός να ΥΠΟΧΡΕΏΣΕΙ έναν ιατρό να συνταγογραφήσει αυτά που ο πρώτος κρίνει.
Παρ΄αυτά ως ιατροί κατανοούμε την δυσκολία του κάθε ασθενούς να επισκέπτεται κάθε μήνα τον θεράποντα ιατρό του , ειδικά όταν αυτός είναι ιατρός νοσοκομείου ή άλλης ειδικότητας που  δεν διαθέτει το ΚΎ, και για αυτόν τον λόγο έχει εκδώσει ο ΕΟΠΥΥ έγγραφο βάσει του οποίου δέχεται τέτοιες συνταγές(αντιγραφή απο άλλον ιατρό), με την προϋπόθεση όμως οτι τις συνταγές αυτές θα τις συνοδεύει ΑΝΤΊΓΡΑΦΟ ΓΝΩΜΆΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΡΆΠΟΝΤΑ ΙΑΤΡΟΥ. Δυστυχώς (και δεν γνωρίζω τον λόγο) οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν δίνουν τέτοια γνωμάτευση στους ασθενείς τους που να περιγράφει την διάγνωση, τα στοιχεία του ασθενούς, την αγωγή με την δοσολογία και την ημερομηνία έκδοσης αυτής . Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι, οτι ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, όταν υπάρχει η γνωμάτευση, ο ιατρός ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΎΤΑΙ να την αντιγράψει, αλλά ΔΎΝΑΤΑΙ  κατά την κρίση του ως Ιατρός, λαμβάνοντας υπόψιν και τους περιορισμούς που θέτει ο ΕΟΠΥΥ ως προς το εύρος συνταγογράφησης και εξετάσεων ανά ειδικότητα , το όριο του κόστους που έχει βάλει σε κάθε ιατρό ανά ασθενή, αλλά και τους κανονισμούς της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που θέτει άλλους περιορισμούς, πχ τα λεγόμενα θεραπευτικά πρωτόκολλα που εάν δεν τα έχει τακτοποιημένα ο θεράπων Ιατρός δεν είναι δυνατόν να γίνει συνταγογράφιση, ακόμα και εάν υπάρχει η γνωμάτευσή του.

Πέραν αυτών για την συγκεκριμένη καταγγελία ο λόγος μη “εξυπηρέτησης” δεν ήταν το νομικό πλαίσιο της συνταγογραφίας, αλλά η ΑΠΡΕΠΉΣ  συμπεριφορά του συγκεκριμένου ατόμου απέναντι στον ιατρό,  και περί αυτού υπάρχουν οι μαρτυρίες των υπολοίπων ασθενών που ήταν σε αναμονή εκείνη την στιγμή έξω από το ιατρείο και όχι μόνο.
Ο κάθε επισκέπτης του ΚΎ θα πρέπει να σεβαστεί τον χώρο και τους εργαζόμενους , αλλά και το δικαίωμα των άλλων ασθενών.
Το ελλιπές προσωπικό κάνει, υπο τις δύσκολες καταστάσεις που έχει έρθει το ΚΎ , ότι μπορεί για να εξυπηρετήσει τους ασθενείς με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο.

ΥΓ. Αυτήν την στιγμή είμαστε σε συνεννόηση με την ΥΠΕ Κρητης για να δούμε πως θα καλυφθούν τα κενά στις εφημερίες του ΚΎ για τον ΙΟΥΛΙΟ αλλά και τους επόμενους μήνες ,που μας ταλαιπωρούν ΟΛΟΥΣ (προσωπικό και πολίτες), και αύριο ΠΕΜΠΤΗ  το πρωί, θα υπάρχει συνάντηση ΌΛΟΥ του ιατρικού προσωπικού στο ΚΥ, για να δούμε πως θα πιέσουμε για την επίλυση αυτού του ΣΟΒΑΡΟΎ προβλήματος λειτουργίας του ΚΎ. Οι ασθενείς που πιθανόν αύριο θα επισκεφτούν το ΚΎ να κατανοήσουν την ανάγκη αυτή και να συμπαρασταθεί στην επίλυση του προβλήματος, όπως θα πρέπει να συμπαρασταθεί ΟΛΟΣ ο κόσμος της Μεσαράς και εσείς ως Μέσο ενημέρωσης.

Loading