Οι πιλότοι με τα γκρίζα μαλλιά, τα καύσιμα και το χαμένο υποβρύχιο




Κάτι έχει αλλάξει στην Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας
Τελικά κάτι δεν πάει καλά με την Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας ή είναι σύμπτωση; Πάντως οι Έλληνες πιλότοι λένε ότι είναι εμφανής η αλλαγή στη συμπεριφορά των εναέριων εισβολέων, όλες αυτές τις ημέρες τις κρίσης με το Oruc Reis , όπως την περιγράφει ο έμπειρος Νίκος Χασαπόπουλος στο Βήμα.

Για παράδειγμα στις τόσες εικονικές αερομαχίες (dogfights) που σημειώνονταν οι τούρκοι πιλότοι έκαναν συχνά άφεση αερόφυλλων (flares) για να ξεφύγουν από τον κλοιό των ελληνικών μαχητικών ή για να κλιμακώσουν την ένταση. Άφεση flares έκαναν το τελευταίο διάστημα τόσο τα τουρκικά F-16, όσο και τα ελικοφόρα ναυτικής συνεργασίας CN-235. Τι ακριβώς συνέβη;

Ανώτατος επιτελής εξήγησε ότι η εκτόξευση αερόφυλλων από πλευράς των τουρκικών αεροσκαφών γίνεται συνήθως για να γλιτώσουν οι τούρκοι πιλότοι από τις αναχαιτίσεις των ελληνικών μαχητικών. Είναι μια ένδειξη πανικού, εξήγησε ο ανώτατος επιτελής. Μια αναχαίτιση συνήθως ξεκινάει από ψηλά στον αέρα, συνεχίζεται πιο χαμηλά και όταν υπάρξει και εικονική αερομαχία τότε το τουρκικό αεροσκάφος που αναχαιτίζεται κατεβαίνει χαμηλά προς την επιφάνεια της θαλάσσης και για να αποφύγει τα χειρότερα εκτοξεύει αερόφυλλα.

Ενα άλλο περίεργο γεγονός που παρατήρησαν οι Έλληνες χειριστές των μαχητικών F-16 και Μιράζ-2000-5 είναι ότι στο Αιγαίο κάνουν την εμφάνισή τους συχνά ένας μικρός αριθμός Τούρκων πιλότων μεγαλύτερης ηλικίας (με «γκρίζα μαλλιά»- όπως λένε οι πιλότοι), πράγμα που σημαίνει ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία έχει ανακαλέσει σε ενεργό δράση απόστρατους πιλότους, τους οποίους είτε αποστράτευσε ο ίδιος ο Ερντογάν (ως ύποπτοι για το αποτυχημένο πραξικόπημα) και τους επαναφέρει είτε είχαν αποστρατευτεί λόγω ηλικίας. Ορισμένοι από τους πιλότους με τα γκρίζα μαλλιά μπορεί να εργάζονταν και στην πολιτική αεροπορία (Turk Hava Yollari), πριν από τη επιστράτευσή τους. Στα Phantoms οι Τούρκοι χρησιμοποιούν και μια τουρκάλα χειρίστρια, ενίοτε μάλιστα την εμφανίζουν στο Αιγαίο, στις παραβάσεις του FIR Αθηνών.

Το πιο περίεργο που συνέβη όμως στον ουρανό του Αιγαίου ήταν οι νέες διαταγές που πήραν οι Τούρκοι πιλότοι από τους ανωτέρους τους, λόγω της κρίσης του Oruc Reis και του γεγονότος ότι οι στόλοι των δύο χωρών ήταν ο ένας απέναντι στον άλλον: Να παραμένουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στον FIR Αθηνών. Ακόμα και όταν τους αναχαιτίζουν να παραμένουν. Ετσι σημειώθηκαν περιστατικά σύμφωνα με τα οποία τούρκοι πιλότοι παρέμειναν μέχρι εξαντλήσεως των καυσίμων τους και αναζητούσαν στα τουρκικά παράλια αεροδρόμια για να προσγειωθούν.

Ένα άλλο περίεργο συμβάν είναι ότι επί δύο ημέρες τουρκικά ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας έψαχναν κάτι στη θαλάσσια περιοχή κοντά στη Ρόδο, χωρίς κανείς να γνωρίζει τι πράγμα έχασαν. Κατά μία εκδοχή ένα τουρκικό υποβρύχιο για άγνωστο λόγο σταμάτησε να εκπέμπει σήμα (sub note) και το αναζητούσαν. Τελικά το υποβρύχιο ενεργοποίησε το σήμα του και το… βρήκαν.

 

 

cretalive.gr