Ταλαιπωρία για επιβάτες της Ryanair – “Ξέμειναν” στο αεροδρόμιο….Διαβάστε τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών




rynair

Σφοδρά παράπονα, από επιβάτες μιας συγκεκριμένης πτήσης της Ryanair, από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, λόγω της απροθυμίας, όπως αναφέρουν στο zougla.gr, της εταιρίας να ανταποκριθεί στις νόμιμες υποχρεώσεις της απέναντι στους πολίτες όπως προβλέπει ο νόμος, εξαιτίας της καθυστέρησης της τελευταίας στιγμής που προέκυψε.

Συγκεκριμένα επιβάτες της πτήσης FR27 από Θεσσαλονίκη για Αθήνα στις 20:10, αναφέρουν ότι ειδοποιήθηκαν με ηλεκτρονικό μήνυμα 10 λεπτά πριν την αναχώρηση ότι θα υπάρξει ακύρωση της πτήσης λόγω τεχνικού προβλήματος του αεροσκάφους, ενώ στη συνέχεια ενημερώθηκαν ότι η πτήση θα πραγματοποιηθεί, αλλά στη 01:30 τα ξημερώματα της Τρίτης.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ο νόμος που ισχύει για τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι σαφής και προβλέπει είτε τη μεταφορά των επιβατών με άλλη πτήση και υπό παρεμφερείς συνθήκες – όπως αναφέρουν οι επιβάτες υπάρχουν άλλες τέτοιες πτήσεις με διαθέσιμες θέσεις- είτε αποζημίωση καθώς και κάλυψη εξόδων για την αναμονή.

Η απάντηση που έλαβαν όμως στο αίτημα της εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της εταιρίας ήταν ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα κι ότι θα πρέπει να περιμένουν μέχρι τη 01:30 (εκτιμώμενος χρόνος πτήσης), ενώ οι ενδεχόμενες αποζημιώσεις θα εξεταστούν μετά από 7 ημέρες. Τελικώς στους περισσότερους από 100 επιβάτες που περιμένουν – κάποιοι επιβιβάστηκαν σε άλλες πτήσεις με δικά τους έξοδα- δόθηκαν κουπόνια για φαγητό και νερού αξίας 5 ευρώ.

«Παραμένουμε στο αεροδρόμιο χωρίς χρήματα, φαγητό και ότι δικαιούμαστε, με υπαιτιότητα της εταιρίας», αναφέρει επιβάτης που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, στο zougla.gr.

Τα δικαιώματα των επιβατών μιας πτήσης, σε περίπτωση καθυστέρησης άνω των 5 ωρών, είναι τα εξής:

(από το http://europa.eu/)

Δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών

Πρώτον, όταν αγοράζετε το εισιτήριο απαγορεύεται να χρεώνεστε με επιπλέον ποσό λόγω της εθνικότητάς σας ή του τόπου έκδοσης του εισιτηρίου.

Δεύτερον, έχετε επίσης δικαιώματα αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα, όπως καθυστερήσεις, ακυρώσεις και υπεράριθμες κρατήσεις που εμποδίζουν την επιβίβασή σας στο αεροσκάφος

….και εφόσον::

αναχωρείτε από αεροδρόμιο που βρίσκεται στην ΕΕ, ή
φθάνετε στην ΕΕ με αερομεταφορέα χώρας της ΕΕ ή της Ισλανδίας, της Νορβηγίας ή της Ελβετίας

Επιστροφή χρημάτων ή εναλλακτική μεταφορά

Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης της πτήσης ή υπεράριθμων κρατήσεων, έχετε δικαίωμα είτε να:

προωθηθείτε στον τελικό προορισμό σας υπό παρεμφερείς συνθήκες, είτε να
σάς επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας και, αν χρειαστεί, να επιστρέψετε χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησής σας.

Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες, δικαιούστε επίσης αποζημίωση (αν αποδεχθείτε όμως την επιστροφή χρημάτων, ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού σας ή να σας παράσχει περαιτέρω βοήθεια).

Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να σας ενημερώσει για τα δικαιώματά σας και για τον λόγο της άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης (πάνω από 2 ώρες, ή 4 ώρες αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από 3.500 χλμ.).

Γεύματα και κατάλυμα
Μπορεί επίσης να δικαιούστε δωρεάν αναψυκτικά, γεύματα, δυνατότητα επικοινωνίας (όπως δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις) και, αν χρειαστεί, παροχή καταλύματος, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης και τη διάρκεια της καθυστέρησης.

Χρηματική αποζημίωση
Επίσης, αν δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση, ή αν η πτήση σας ακυρωθεί ή φτάσει με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες στον τελικό προορισμό που αναφέρεται στο εισιτήριό σας, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση ύψους 250 – 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης:

Πτήσεις εντός της ΕΕ

έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ
πάνω από 1.500 χλμ: 400 ευρώ
Πτήσεις μεταξύ αεροδρομίου της ΕΕ και αεροδρομίου εκτός ΕΕ

έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ
1.500 – 3.500 χλμ: 400 ευρώ
πάνω από 3.500 χλμ: 600 ευρώ
Αν ο αερομεταφορέας σάς προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.
Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, δεν θα λάβετε αποζημίωση αν:

η ακύρωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες π.χ. σε κακές καιρικές συνθήκες, ή
είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία πτήσης, ή
σας προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης.
Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών μπορεί να μην δικαιούστε αποζημίωση, αλλά ο αερομεταφορέας οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:

να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου (ολόκληρο ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε)
να μεταφερθείτε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό
να κάνετε εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας (εφόσον υπάρχουν θέσεις).

Ακόμη όμως και σε έκτακτες συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια, αν χρειάζεται, όση ώρα περιμένετε για να επιβιβασθείτε σε άλλη πτήση.

zougla.gr