Ο Άκης Τσελέντης για τους σεισμούς στο Αρκαλοχώρι και οι εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου




Ο Άκης Τσελέντης για τους σεισμούς στο Αρκαλοχώρι και οι εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου

Έντονη σεισμική δραστηριότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου με τους κατοίκους της περιοχής να είναι ανάστατοι.

Οι σεισμολόγοι που παρακολουθούν το φαινόμενο είναι καθησυχαστικοί κάνοντας λόγο για φυσιολογικό πλαίσιο μετασεισμικής ακολουθίας και δεν συντρέχει λόγος ιδιαίτερης ανησυχίας.

Η αγωνία των κατοίκων μεγάλη καθώς οι μνήμες από τον σεισμό της 27η Σεπτεμβρίου είναι ακόμα νωπές και οι «πληγές» δεν έχουν ακόμα κλείσει. Οι ζημιές στα σπίτια τους δεν έχουν ακόμα αποκατασταθεί και πολλοί είναι εκείνοι που ζουν σε οικίσκους.

Πολλοί μάλιστα «κατηγορούν» το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου για την ενεργοποίηση των ρηγμάτων. Ο καθηγητής σεισμολογίας, Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών Άκης Τσελέντης τόνισε πως οι εργασίες κατασκευής δεν ευθύνονται για τη σεισμικότητα ωστόσο κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα απόβλητα του αεροδρομίου στο καρστικό υπέδαφος κοντά στο ρήγμα.

Όπως τονίζει ο κ.Τσελέντης εκτός από τη μόλυνση του υδροφόρου της ευρύτερης περιοχής είναι 100% σίγουρο ότι θα ενεργοποιηθούν τα ρήγματα λόγω «λίπανσης» των διεπιφανειών τους.

«Τελικά λαμβάνοντας σοβαρά υπ´ όψη τα πάρα πολλά μηνύματα που έλαβα από απλούς πολίτες αποφάσισα να συνεχίσω να ασχολούμαι με το συγκεκριμένο «καυτό» θέμα.
Η Σεισμικότητα των τελευταίων 24 ωρών στο Αρκαλοχώρι βλέπετε πόσο κοντά στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο είναι. Έχω πολλές φορές τονίσει ότι οι εργασίες κατασκευής δεν ευθύνονται για τη σεισμικότητα. Αποφεύγουμε όμως να κάνουμε αεροδρόμια έτσι απλά και επιπόλαια πάνω η δίπλα σε ενεργά ρήγματα.
Αλλά εδώ θέλει ΠΡΟΣΟΧΗ, αν ξεκινήσουν μετά τη κατασκευή να ρίχνουν τα απόβλητα του αεροδρομίου στο καρστικό υπέδαφος κοντά στο ρήγμα, εκτός από τη μόλυνση του υδροφόρου της ευρύτερης περιοχής που θα προκληθεί καθιστώντας άχρηστες τις υπάρχουσες υδρογρωτρήσεις είναι 100% σίγουρο οτι θα ενεργοποιηθούν τα ρήγματα λόγω «λίπανσης» των διεπιφανειών τους.
Δηλαδή με πολύ απλά λόγια θα προκληθεί σημαντική ελάττωση του συντελεστή τριβής ολίσθησης μεταξύ των δυο επιφανειών των πολλών ρηγμάτων τα οποία προκαλούν τους τελευταίους σεισμούς που παρατηρούμε, άρα ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ αύξηση της σεισμικής δραστηριότητας.
Παραθέτω διάγραμμα από πρόσφατη διεθνή επιστημονική εργασία τα αποτελέσματα της οποίας επαληθεύθηκαν και πειραματικά.
Συνεχίζετε να κωφεύετε λοιπόν κκ μηχανικοί και ιθύνοντες της κατασκευάστριας εταιρείας και μερικοί κατέχοντες δημόσια αξιώματα αλλά και όλοι εσείς που αποσκοπείτε στο κέρδος εκμεταλλευόμενοι την αξιοποίηση των χώρων του «παλιού» αεροδρομίου που κακώς καταργήσατε (με ότι αυτο σημαίνει για το Ηράκλειο).
Ελπίζω όποτε απαιτηθεί να αναλάβετε τις ευθύνες που σας αναλογούν. Άλλωστε δεν μπορείτε να ισχυριστείτε οτι δεν το γνωρίζατε. Τόσο εγώ όσο και ο Πρόεδρος του ΟΑΣΠ Καθηγ. Λέκκας τα φωνάζουμε πολύ καιρό τώρα».